http://earth.nullschool.net/#2014/01/19/0600Z/wind/isobaric/1000hPa/overlay=temp/orthographic=9.15,51.54,3000
Van 23/01 07u tot 24/01 07u : Ten zuiden van Samber en Maas kan er donderdag overdag reeds af en toe lichte sneeuw of smeltende sneeuw vallen. De hoeveelheden blijven beperkt tot 1 à 3 cm.
Een meer actieve neerslagzone zorgt in die streken tijdens de avond en nacht van donderdag op vrijdag voor 3 tot 7 cm bijkomende sneeuw. Met temperaturen om en bij het vriespunt kan dit voor verkeersproblemen zorgen.
De temperaturen in Zuid-Limburg koud door grotere hoogte? Knmi had wel geen vorst voorspeld
Mits de baan van de mini-depressie maar goed verloopt.En trajecten van depressies kunnen, zoals we weten, zeer moeilijk te voorspellen zijn. Tot soms maar een paar uur op voorhand.
In onze kleine landen kan 50km zuidelijker of noordelijker een wereld van verschil maken.
Dan nog woont de gemiddelde Nederlander er niet Ik gun ze het daar van harte en voor Nederland......maar gewoon afwachten hoe en wat het laagje gaat doen.
Jullie mogen uitslapen
Het is niet echt spannend en voor de pluimen hoef je je nest vanmorgen ook niet te verlaten.
Uitslapen zal voor zaterdag zijn.
Dus er is weinig tot geen zicht op een onvervalste winteruitbraak begrijp ik?
Dus er is weinig tot geen zicht op een onvervalste winteruitbraak begrijp ik? Niet voor deze morgen en de pluimen hoef je ook niet zo vroeg te zien om opgewonden te raken.
Maar laat ik het zo zeggen voor de mensen die vanwege werk en zo (zoals ik) niet uit kunnen slapen...
Uitslapen is een groot woord maar bespaar je de moeite om extra vroeg op te staan omdat je nog even pluimen en kaarten wilt zien.
Of, als je toch op bent, neem wat extra tijd voor je kop koffie, je krantje of je ontbijt in plaats van gehaast en gezenuw om maar de kaarten te kijken.