het is gevoelsmatig en beetje gebasseerd op kaarten, al ben ik natuurlijk een leek. Hebben de kenners onder ons dit idee ook dat dit wel eens zou kunnen gaan gebeuren? Dat hoeft niks met winters weer te maken te hebben, zware regen of een storm geeft ook al snel een (zeer) zware ochtendspit, een paar kleine ongelukjes op belanrgijke plaatsen ook. Of tralend weer met een prachtige maar laaghangende zon.. Ohnee als de spiits begint is het voor velen nog donker.
Zaterdag kans op sneeuw
Mogelijk valt zaterdag in het noordoosten van Nederland sneeuw. Dat meldt Weerplaza woensdag. Een "klein lagedrukgebiedje" zorgt mogelijk voor winterse neerslag in Groningen. De kans dat er sneeuw valt in andere delen van het land is aanzienlijk kleiner.
Het KNMI denkt dat er in de nacht van woensdag op donderdag al natte sneeuw kan vallen in het uiterste oosten en noordoosten van Nederland. Donderdag is er in het noordoosten van het land ook kans op natte sneeuw. In het weekend dalen de temperaturen tot onder het vriespunt, terwijl de neerslagkans toeneemt.
Bron: NU.nl
Mijn advies (er zijn zelfs t-shirts van )
Excusez moi maar die kleinere lettertjes lijken me toch wel hype aanwakkerend te werken.. Sterker nog, ik dnek dat velen vanwege die kleine lettertjes de grote letters niet eens zullen zien...
trouwens die zinsnede "in het weekend dalen de temperaturen onder het vriespunt" suggereert ook meer dan er aan zit te komen... Groningen waarschijnlijk een ijsdag, rest van het land onzeker tot zeer zekers geen ijsdag
| Gewijzigd: 22 januari 2014, 16:55 uur, door jcroon
Hopelijk gaat dit de komende runs nog flink verbeteren
In het noord-oosten wat sneeuw bij 1 a 2 graden.
GFS gaat weer warm worden conform the situatie in de USA... GFS mag dan wel een stuiterbal zijn, dit doet ze wel consequent.
Wedje dat de pluimen van GFS over 2 a 3 dagen niet of nauwelijks meer komt met koude leden
Wedje dat de pluimen van GFS over 2 a 3 dagen niet of nauwelijks meer komt met koude leden
Ik wed alleen als ik gelijk krijg. Helaas ziet het er niet goed uit. Je gaat waarschijnlijk dus ook gelijk krijgen. Maar we hebben Februari en Maart nog.
En niet te vergeten EC vanavond! | Gewijzigd: 22 januari 2014, 18:06 uur, door Marga
En niet te vergeten EC vanavond!
Vind je het gek met al die depressies dat gfs stuitert, kan ook niet anders.
Enne maart wil ik gewoon 20graden graag, jullie krijgen nog 5 weken voor winter | Gewijzigd: 22 januari 2014, 18:05 uur, door Marga
en zo is het al weken het blijft steeds op schuiven de koude bijna lente
Jullie weten dat ik niet postitief was/ben over een winterinval ( of de sneeuw voor het komend weekend) . Maar toch moeten we echt wel een slag om de arm houden want zoals ik al eerder een keer heb aangegeven via een kaartje is de winter echt heel erg dichtbij. Alle modellen en pluimen en weermannetjes zoals ik kunnen wel iets roepen maar de natuur is de natuur en doordat de koude geen enorme afstanden hoeft af te leggen is er bij de geringste verandering zomaar een wintertje hier aan de gang.
Gelukkig hebben we februari nog
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
ik denk dan eerder sneeuw al is ijsregen natuurlijk ook mogelijk in lille en in waregem is deze namiddag trouwens al sneeuw gemeld dat komt door de lage dauwpunten die veroorzaakt worden doordat de wind zuidoost is en er dus droge lucht word aangevoerd met de opklaringen voor het front zou het wel eens interessant kunnen worden
| Gewijzigd: 22 januari 2014, 18:57 uur, door Marga
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
| Gewijzigd: 22 januari 2014, 18:58 uur, door Marga