Mja, erg groot kan het signaal niet zijn als ik de neerslagkaart er bij neem:
| Gewijzigd: 22 januari 2014, 14:45 uur, door Marga
Voor de Sneeuwliefhebber een mooie plaat.
Helaas voor de Ijsliefhebber een ramp.
Niet getreurd met deze sneeuw is het wel snel gebeurd.
Oostelijke stroming zet vooralsnog te weinig door.
Citaat van Citaat van Kevin E, dinsdag 21 januari 2014, 22:32 uur Zie ook hellmann cijfer komen. Kan helaas geen plaatje plaatsen, maar wie weet komen we van de 0,0 af.
Ik vind wel, ik weet het weer hecht geen waarde aan mijn mening, dat als we van de 0 afkomen, het wel meteen moet gaan diepvriezen. Anders blijf ik lieven op 0 staan.
Kevin e Ach, er zijn nog genoeg kansen voor hetgrootste deel van het land om geen puntjes te pakken. Voor de officiel statistiek gaan we uit van de Bilt en dat gaat er om spannen. voor de kust-regios zie ik 1,2, 3 nog geen punten komen, regio's met "oost"er in pakken ze waarschijnlijk wel. Midden en zuid is onzeker.
Zie niet echt waarom dit een prut pluim is. Ok, we hadden allemaal gehoopt op 52 leden onder de nullijn
Op zich lijkt hij me niet zoveel slechter (ok, op LT wel wat warmer, maar dat is toch te ver weg). Maar de schaling ten opzichte van gisteren is terug anders, gisteren ging de pluim tot 20 graden waardoor hij een stuk kouder leek. Bijvoorbeel donderdag 30/01 is de pluim volgens mij compleet identiek aan die van gisteren.
| Gewijzigd: 22 januari 2014, 10:06 uur, door Sven
Op zich lijkt hij me niet zoveel slechter (ok, op LT wel wat warmer, maar dat is toch te ver weg). Maar de schaling ten opzichte van gisteren is terug anders, gisteren ging de pluim tot 20 graden waardoor hij een stuk kouder leek. Bijvoorbeel donderdag 30/01 is de pluim volgens mij compleet identiek aan die van gisteren.De pluim is goed niets mis mee alleen op lange termijn wat minder, en de pluim van het GFS is zeer goed.
Gaat me steeds teveel van het ene uiterste naar het andere uiterste. Je kan er eigenlijk bijna nooit een trend in zien.
woensdag 29 januari tot en met woensdag 05 februari
Grote kans ca. 80-90% op voortzetting van het huidige weertype met temperaturen iets beneden normaal. Er is een kleine kans op overgang naar winterweer met vorst.
Beter voor sneeuwkansen toch?
dat de modellen ook rekening houden met sneeuw die hier dan ligt, zondag schijnt vreemde dag te worden qua temp
Hij begint koud in iedergeval.
Maar de wind gaat flink draaien door de depressie die langskomt.
Geen idee of dat veel kou zla meenemen, door de laagjes onderin komt de oostenwind vooral uit het wat warmere zuidoosten
Bij een lagedrukgebied waait de wind tegen de klok in. Bij een hogedrukgebied waait de wind met de klok mee. Bij het bovenstaande kaartje ligt een lagedrukgebied over Engeland. Volg de lijntjes tegen de klok in en je zult zien dat de wind uit het zuidwesten komt.
Als die laag nog zuiderlijker trekt dan is er kans op sneeuw, omdat de wind dan uit het oosten komt. Probeer dit eens voor jezelf na te gaan