Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Want laten we wel zijn, dat pietsje koude dat ou je op een winter zoals we die de laatste jaren gewend zijn niet rood maar donkerrood zijn. Zelfs met deze pluimen is het nog goed mogelijk dat dit de zachtste winter in jaren wordt. het wordt echt binnenharken van hellmann punten. MIsscien dat het koude vlakke Groningse land nog wat meer binnenharkt maar goed, voor records kijken we naar de Bilt.
echt???? hier gewoon motregen
twas weer een verzopen dag vndaag
Ho ho... de pluim is niet kouder geworden... ik heb hieronder beide pluimen even neergezet met "per dag" een vergelijking...
Je moet echt goed kijken wil je de pluimen vergelijken en onderstaande is echt typisch voor de huidige weersituatie...
En zoals J.Croon al zei.. het stoplicht staat op rood/oranje...
| Gewijzigd: 20 januari 2014, 22:47 uur, door Callie-P
| Gewijzigd: 20 januari 2014, 22:53 uur, door Callie-P
| Gewijzigd: 20 januari 2014, 22:55 uur, door De Friese Weerman
Nou ik denk dat ook dat ze gelijk hebben overigens het KNMI geeft Januari ook nog maar weinig kans...
Samenvatting EPS-periode:
Er is een grote kans (70%) op wisselvallig weer met temperaturen op of iets boven de normale waarde. Daarnaast is er een 30% kans op minder wisselvallig en kouder weer.
Paraaf meteoroloog: kroonenb
Uitgifte: 20/01/2014 04.26 uur LT
Op zich stelde het niet veel voor, maar het is leuk dat je blij +5 gr. het (donkere) zand wit ziet en glinstert van de vlokjes
Op zich stelde het niet veel voor, maar het is leuk dat je blij +5 gr. het (donkere) zand wit ziet en glinstert van de vlokjes
logisch het is al HEEEEEL lang geleden dat we nog eens sneeuw mochten zien eh
Dat is wat ik gisteren ook al zei, het grote "voordeel" dat we nu hebben is dat de kou eindelijk aanwezig is waar ze moet zijn. De wind moet maar 1 keer uit die hoek komen en het wordt direct koud
Ja das waar Word tijd dat er nog eens een laagje valt, als is het voor een dag of 2 - 3
Dat is wat ik gisteren ook al zei, het grote "voordeel" dat we nu hebben is dat de kou eindelijk aanwezig is waar ze moet zijn. De wind moet maar 1 keer uit die hoek komen en het wordt direct koud
Absoluut mee eens...daarom is het nu ook zo leuk.
Ik mag dan wel skeptisch/negatief staan tegen een winterinval maar goed ik basseer dit op de modellen, wat er weer gebeurt in de USA en natuurlijk de trend die we de hele winter al hebben. Gelukkig is de "natuur" de Natuur en heeft ze haar eigen wil.
Bedenk dat een week geleden elke meteoroloog en rekenmodel ervan overtuigd was dat we een inval van de winter kregen en vervolgens zei de natuur gewoon van bekijk het maar...