http://www.meteobelgie.be/index.php?option=com_static&staticfile=forecast-wrf.php&Itemid=53
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
kijk maar eens naar de homepage van onweer-online.be,daar staat dat er ook in noord belgie winterse neerslag kan vallen
*Mooie kaarten*
De temperaturen op hoogte zijn idd in orde. Maar met maxima rond 6 a 7 graden en een goed aanwezige zuidwestenwind denk ik dat de neerslag toch onder vloeibare vorm zou vallen. Trouwens op deze lange termijn zal dit nog wel een paar keer veranderen.
Had ik verwacht, als je de pluim van EC met GFS vergelijkt zie je dat GFS zich nog serieus moet bijstellen. Ok het gaat al de goeie kant op met GFS (zie de run 6h) maar ik denk toch dat we best vasthouden aan EC aangezien er bij dit model veel meer leden onder 0 zijn dan bij GFS. GFS werkt immers slechts met 20 leden binnen het model waar EC er veel meer heeft en dus betrouwbaarder is | Gewijzigd: 20 januari 2014, 17:44 uur, door Thomas Van Hullebusch
GFS laat weer een verbetering zien, sneeuwkansen op maandag en mogelijk gevolgd door meer koud.
Zou de sneeuw blijven liggen kunnen de temperaturen nog flink laag worden!
Ik zou het stoplicht nu wel op oranje zetten, dit hebben we nog niet eerder in de runs gezien.
Al zeker niet dat het met de tijd beter wordt, ipv slechter! Beetje bidden is de overgang van donderdag op vrijdag het kan zo afgelopen zijn.
GFS laat weer een verbetering zien, sneeuwkansen op maandag en mogelijk gevolgd door meer koud.
Zou de sneeuw blijven liggen kunnen de temperaturen nog flink laag worden!
Ik zou het stoplicht nu wel op oranje zetten, dit hebben we nog niet eerder in de runs gezien.
Al zeker niet dat het met de tijd beter wordt, ipv slechter! Beetje bidden is de overgang van donderdag op vrijdag het kan zo afgelopen zijn. de laatste weerkaarten geven na vrijdag al weer zachter weer aan
Incredible lake effect snow action in Paradise, Michigan on the eastern side of the Upper Peninsula. 4 feet on the ground after compacting!
reed timmer 23uur geleden fb | Gewijzigd: 20 januari 2014, 18:27 uur, door Tatanka
Neerslag zit overal zowat
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Citaat van Citaat van Vincent v G, maandag 20 januari 2014, 18:02 uur Zou de sneeuw blijven liggen kunnen de temperaturen nog flink laag worden!
De temperatuursvooruitzichten lijken daar niet op te wijzen, en het zal ook wel loslopen als het niet helder wordt, m.n.'s nachts, en daar lijkt het niet op.
| Gewijzigd: 20 januari 2014, 19:03 uur, door jcroon