De winter is plotseling wel heel dichtbij!
Ben benieuwd naar de nieuwe run van GFS over iets minder dan 2 uurtjes.
Ja inderdaad als de kou nog heel iets verder komt zitten delen vam nederland onder 0. Het dauwpunt staat hier nu op 0.1.
De vorst loopt zo Nederland binnen!
dit is de meest recente van gfs, ziet er stukken beter uit als gister
(pluim)
Dat is een prachtpluim!
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
De ‘Polar Vortex’ trekt vanuit arctisch Canada weer naar het zuiden en dus keert in de VS de winter terug. De felle kou richt zich aanvankelijk op de ‘Upper Midwest’. In de nacht naar dinsdag zijn in Minnesota minima tot -30º mogelijk. Dinsdag overdag wordt het in Minneapolis en in de St. Lawrence Valley niet veel warmer dan circa -20º! Vervolgens krijgen de Midwest en het noordoosten met vrieskou te maken en in de nacht naar woensdag kan het ook in het noorden van Florida tot vorst komen.
De ‘cold blast’ wordt niet vergezeld van veel wind. Extreem lage gevoelstemperaturen, zoals rond de 6de januari, zijn dan ook niet echt aan de orde. Later in de week gaat de temperatuur weer stijgen maar daarna (volgende week) neemt de kans op een fikse koudegolf opnieuw toe.
dan word het hier helaas niks bron jan visser
ed aldus is denk ik ook anti winter als zo mee lees bij hem
Volgens deze run zou er morgenvroeg al 10cm sneeuw liggen in zuid/midden Nederland!
Geloof er niks van
Is dit de sneeuw die men eerst voor het NO verwachtte? Ik heb hier verder geen probleem mee laat maar vallen. Denk wel dat er nu wel echt een serieuze winter periode gaan krijgen gewoon op basis van gevoel. Geen extreme kou eerder een sneeuwrijke periode dat is dan wat ik hoop,
Volgens deze run zou er morgenvroeg al 10cm sneeuw liggen in zuid/midden Nederland!
Geloof er niks van
Is dit de sneeuw die men eerst voor het NO verwachtte? Ik heb hier verder geen probleem mee laat maar vallen. Denk wel dat er nu wel echt een serieuze winter periode gaan krijgen gewoon op basis van gevoel. Geen extreme kou eerder een sneeuwrijke periode dat is dan wat ik hoop,
De nieuwe GFS run loopt nu binnen.
Ik post straks de nieuwe kaartjes.
Edit:
GFS gelooft nog steeds in sneeuw voor vanacht/morgenvroeg. Wel een stukje minder helaas.
| Gewijzigd: 20 januari 2014, 16:38 uur, door Stefanv
Ik ben van onweer en winter, na een waardeloze onweer zomer en een lente-achtig begin van de winter is deze pluim eindelijk een reactie waard:
yEaH!
is wel de pluim voor n o
daar worden zoiezo veel koudere temperaturen verwacht.