Sneeuw in Maart 2005 leverde mij anders een mooi dagje niet naar werk op een woensdag middag>>>>Maar een mooi dagje in de kroeg heerlijk warm achter de raam met gele rakkers en later beerenburg...alleen de terugreis door 40cm was een waar slagveld en de volgende dag op werk heb ik achter in de kantine gelegen.
ik zou wel blij zijn natuurlijk als sneeuwliefhebber moest er sneeuw vallen in maart, zou wel liever hebben dat deze dan volgende maand valt | Gewijzigd: 19 januari 2014, 10:04 uur, door love severe weather
ik zie niet wat voor kou er ondersteund wordt, +10 maakt meer kans dan -10. die computer uitdraai slaat echt als 1 tang op 1 varken.
Precies en het word echt wel kouder. Kijk maar naar de kaarten en ook de oosten wind gaat het winnen deze week
| Gewijzigd: 19 januari 2014, 12:32 uur, door Marga
De afgelopen week ben ik in Chatel (Frankrijk ) geweest dat zich op zo een1200mtr hoogte bevind. Sneeuwtechnisch was de aankomst geen feest aangezien er in het dal nauwelijks sneeuw lag,maar gelukkig lag er echt genoeg sneeuw op de pistes waardoor we een heerlijke ski-week hebben gehad !
Dus mochten er nog lezers zijn die naar dit gebied gaan.. er is super veel sneeuw "port du Soleil"
Het was wel extra leuk omdat we 1 keer 1 van de al bekendere sneeuwdumps hebben gehad die de zuid/westeijke Alpen en Dolemieten van sneeuw hebben voorzien.
in 1 nacht ( en in een paar uur !) viel er zo een 30 cm sneeuw in het dal en op de berg ergens tussen de 50cm en 1 mtr.
Hieronder even het verschil van het begin van de week en hoe het een paar dagen later was..
Opvallend was dat de temperatuur niet bijzonder laag was; zo rond de min vijf in de nacht en rond het vriespunt overdag. Ik heb daar ook wat lokale mensen gesproken en eigenlijk konden ze zich zo een winter als deze niet zo even voor "voor de geest" halen. Dus hij is ook voor de alpen veel te warm ( maar dat wisten we eigenljk al )
Anyway.. vanavond zal ik weer eens een uitgebreide post maken ! Ik heb natuurlijk wel meegelezen via mijn Ipad en ik zie dat er kaarten geplaatst zijn met sneeuwkansen.. eens kijken wat dat gaat brengen. Kortom ik duik vanmiddag even wat beter de modellen in en eens kijken wat de kleur van het stoplicht zal zijn...
Tot straks ! | Gewijzigd: 19 januari 2014, 11:28 uur, door Callie-P
ik zie niet wat voor kou er ondersteund wordt, +10 maakt meer kans dan -10. die computer uitdraai slaat echt als 1 tang op 1 varken.
Die computers produceren zoveel warmte, dat het klimaat met een 1/10 graad is opgewarmd.
.
.
.
.
.
.
(By the way; elke zoekopdracht op google = de warmteproductie voor het maken van een kopje thee.)
| Gewijzigd: 19 januari 2014, 11:36 uur, door Renssie
Trek jullie conclusie..
Ik zie flink wat leden boven 0, zelfs ver boven de 10 graden uit komen.... Gaan we dan eindelijk het voorjaar in na de tamelijk lange herfst???
Joepie.
leuk stukje je haalt wat vrolijkheid naar nederland (spreek voor me zelf ) en idd de zuid kant van de alpen heeft het nu erg goed. ikmoet exact een maandje wachten voor de reis naar italie(val gardena/wolkenstein) dus laat maar alles aan de zuid kant vallen :p | Gewijzigd: 19 januari 2014, 12:34 uur, door Marga
Trek jullie conclusie.. Ik zie flink wat leden boven 0, zelfs ver boven de 10 graden uit komen.... Gaan we dan eindelijk het voorjaar in na de tamelijk lange herfst???
Joepie.Na de herfst krijg je geen Lente maar eerst nog even een winterse periode en dat gaan we nog wel krijgen niet te snel naar lente aub
Vooruitzichten voor maandag 27 januari tot zondag 02 februari
De vooruitzichten voor de laatste week van januari zijn nog redelijk onzeker. De eerste tendenzen geven aan dat ons weer nog steeds bepaald zou worden door lucht van over de oceaan, met dus geregeld neerslagzones, die over de hoogten soms wat sneeuwvlokken meebrengen. Tussendoor zorgen mobiele hogedrukwiggen voor rustigere en drogere perioden.
De temperaturen zouden in de buurt of net onder de klimatologisch gemiddelde waarden blijven, met vaak lichte nachtvorst over het oosten van het land en soms ook in de andere streken.