Hieronder even de pluim van De Bilt, is zeker ook niet slecht te noemen. Het kan nog steeds alle kanten op! Misschien wordt het eens tijd dat de control waarheid wordt
Hieronder even de pluim van De Bilt, is zeker ook niet slecht te noemen. Het kan nog steeds alle kanten op! Misschien wordt het eens tijd dat de control waarheid wordt
Ik kan geen plaatjes plakken met de iPad.. Maar ik zou de oude pluim van EC (9:50) en die van (21:50) maar eens vergelijken.. Ze verschillen nauwelijks.. Alleen de control is nogal "out of control" | Gewijzigd: 18 januari 2014, 08:12 uur, door Marga
We zullen de komende dagen moeten afwachten wat de pluimen ons gaan geven.
Oja, neem je een paar vrachtwagens sneeuw mee uit Frankrijk?
| Gewijzigd: 18 januari 2014, 08:12 uur, door Marga
ben in volle verwachting of dit gaat gebeurenWord kiele kiele maar een delfzieler kan geluk hebbn
Sneeuw, wat is dat??
Poeh zeg, dit weer begint me nu wel te irriteren. Ik verwacht trouwens ook niet zoveel van het eerste poging"tje'' van de kou volgende week maandag (op wat sneeuwbuitjes na). De westcirculatie zal het wel weer verpesten. Voor een ''echte'' vorstperiode zullen we langer moeten wachten, hoelang? Geen idee..
EC gaf vandaag wel een voorzetje rond 240h:
EC kwam vanochtend met een leuk scenario. Onze ''gehate'' westcirculatie wordt weggepest door een opdringerige azoor die zich uitrekt richting IJsland en de boel op slot zet (Joepie!!)...
...maar dat niet alleen. Er verschijnt ook een leuk poolhoog! De geschetste situatie is hieronder te zien, en er zal waarschijnlijk wel het een en ander veranderen. Persoonlijk heb ik (nu al!) wel vetrouwen in dit omslagpunt. (Misschien is het onze laatste kans)
Oja! Is dit in samenwerking met de stratosfeer? Ik ben niet zo bekend met die kaarten, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening
(ben trouwens ook wel weer toe aan jetstreamkaartjes, heb geen idee waar die gevonden kunnen worden)
| Gewijzigd: 18 januari 2014, 08:49 uur, door C.A.D.
En zoals ik het kan zien, is er na woensdag nog steeds een oosten wind. Nu ben ik geen weerman en kom ik net pas kijken zeg maar. Maar zolang die oosten wind toch aanhoudt dan zou de kou toch terein gaan winnen. Ik volg echt elke dag deze forum en leer elke dag weer. De uitleg die jullie geven bij de kaarten is echt super. Ik heb namelijk de app gedownload van meteoearth en heb me laten vertellen dat deze op gfs is gebaseerd. en deze geeft na woensdag nog steeds oosten wind. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze is maar goed.
En zoals ik het kan zien, is er na woensdag nog steeds een oosten wind. Nu ben ik geen weerman en kom ik net pas kijken zeg maar. Maar zolang die oosten wind toch aanhoudt dan zou de kou toch terein gaan winnen.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar die wind vandaan komt he.. De wind moet dan uit kouder streken komen. Veel gebieden in het oosten kampen nu ook met hogere temperaturen. Daarnaast zie je op kaartjes voor de toekomst dze winter heel vaak dat een oostelijke stroming, zelfs noordoostelijke luchten te maken hebben met wat gedraai om lage druke gebied heen door die "bocht"niet uit het (noord-)oosten komen maar uit het nog altijd behageljke en warmer dan hier zijnde zuid-oosten.Citaat van Citaat van Ries, zaterdag 18 januari 2014, 10:00 uur Het lijkt een beetje normaal voor de tijd van het jaar te worden.Ik zie toch een opvallend verschil, in de nacht van 23 op 24 duikt het gemiddelde ONDER 0.... Da's wel lang gelden gellof ik dat het gemiddelde er onder dook..
| Gewijzigd: 18 januari 2014, 12:10 uur, door Tatanka
heb ik ook al opgemerkt en het is zelfs niet enkel GEM ook ECMWF ziet het zitten
Zoals gezegd volgende week sneeuw. Of überhaupt hard gaat vriezen, dat betwijfel ik ten zeerste. | Gewijzigd: 18 januari 2014, 12:48 uur, door Renssie
Ik kan me vergissen, maar zijn dit niet de nachttemperaturen?
In dat geval is het enkel wat lichte vorst tijdens de nacht en tijdens de dag terug positief.