Inderdaad... Het is echt triest en ook opvallend vind ik. Zelfs zachte winters kennen korte periodes met sneeuw en wat ijs in December en Januari, vooral in het oosten van Nederland/Belgie natuurlijk.
Ik vind het frustrerend om te zien dat de kou niet ver weg is:
http://www.yr.no/kart/#lat=58.20416&lon=10.52169&zoom=4&laga=temp&baseid=PunktUtlandet%3A2759794&proj=3575
Vind het super, mis alleen de pluimen. Data voor de voorspelling is van meteogroup, wordt ook gebruikt hun andere app, weatherpro (qua voorspelling is die beter, preium heeft 14 dagen voorspelling). Beide zijn trouwens gebaseert op EC voor zover ik weet.
Ik heb de premium versie en is idd erg mooi met de 14 daagse voorspelling. Dus van deze app kun je wel opaan mooi wark
dan is je touwtje zeker nat ....hahah
heeee bouwvakker ,jou voorspelling is uitgekomen
mijn strop touw is ook geheel nat
Zullen we de touwtjes discussie ook de strop om doen nou....bvd..sneeuwkansje voor uiterste noord-oosten is weer terug was eerst van grotere omvang..kleine lichtpuntje voor de uiterste noordelingen dus.
Behalve dit jaar
Piet Paulusma is een echte volhouder:
Het is nog onzeker hoe het weer er vanaf zondag of na zondag zal uitzien, maar als je het mij vraagt wordt het kouder. Het is interessant om te zien hoe de verschillende werkmodellen worstelen met het wel of niet komen van de echte winter. Dan weer wordt het volgens deze modellen weer volop winter en dan weer is het een westelijke stroming die doorbreekt.
Het winterhogedrukgebied is nu aan het opbouwen boven Scandinavië. Dat is een vertraging van 2 à 3 dagen bij de verwachting van voor het weekend. De kou bouwt nu ook op boven Scandinavië. Dit betekent dat er een strijd ontstaat tussen het winterhogedrukgebied boven Scandinavië en de depressies boven de oceaan.
De computermodellen geven de depressies boven de oceaan voorlopig de meeste kans. Ikzelf ben het met deze oplossing van de modellen niet eens. Ik geef de koude lucht meer kansen en verwacht ook dat het vanaf zondag of maandag kouder wordt. Ik kom hier deze week nog op terug.
www.pietsweer.nl/2014/onzeker/#comments
Dat ene lid die tot -10 gaat, die gaat het worden