Wel kou maar niet Siberisch, de lijntjes lijken aan te geven dat de oostelijke lucht zijn oorsprong in het nog vrij warme zuidoosten vind, niet in het ijzige (noord-)oosten
Mijn god, alweer?! Wat is eigenlijk het record qua aantal storms in 1 herfst en winter achter elkaar? Ik vind de 4 waar we nu op staan al vrij hoog, maar als dat een record was, hadden we daar vast wel wat over gehoord...
...is nieuwsgierig!
Dat was de winter van 1977. 10 stormen tussen oktober en maart.
Was het de eerste ijsdag in Leeuwarden.
Ik weet niet meer hoe ik er op kwam maar ik kwam zojuist weer eens een lollige "weerverleden" pagina tegen, de eerste en laatste ijsdagen in Leeuwarden sinds 1976.
http://www.weerservice.nl/records_eersteenlaatsteijsdag.htm
Nou heb ik niet zoveel met ijs in friesland maar ik vnd het toch wel lollig om te zien dat vandaag een jaar geleden de eerste ijsdag in 2013.
Andere opvallende zaken:
Geen ijsdagen kan dus ook, zelfs in Vriesland...
Ook een mooie:
Eerste ijsdag op 4 maart...
En let ook eens op de winters van '88, '89 en '90 | Gewijzigd: 14 januari 2014, 18:23 uur, door jcroon
Spannend alleen hebben we al eerder een winterinval op de kaarten gezien. Maar toch spannend.
Edit Sanwa: plaatje uit het citaat verwijderd. | Gewijzigd: 15 januari 2014, 02:36 uur, door Sanwa
Hopelijk nog deze winter
Hopelijk nog deze winter
Hm als iedereen zo zou denken...
2 jaar geleden: ook zacht met niet of nauwelijks winter in dec / jan dan was het 2 weken koudegolf in februari.
Hoop doet leven.
| Gewijzigd: 15 januari 2014, 08:25 uur, door Marga
Loek Frederiks · Sint Michaël College Zaandam
Elke keer wordt het weer opnieuw bewezen: verder dan 3 dagen vooruit is het weer gewoon heel lastig te voorspellen! Mijn advies: koop een touwtje en hang het op in de tuin:
- touwtje is nat: regen
- touwtje horizontaal: storm
- touwtje is weg: orkaan
- touwtje is wit: sneeuw
- touwtje niet zichtbaar: mist
- touwtje hangt stijf: vorst
| Gewijzigd: 15 januari 2014, 08:26 uur, door Marga
- touwtje horizontaal: storm
- touwtje is weg: orkaan
- touwtje is wit: sneeuw
- touwtje niet zichtbaar: mist
- touwtje hangt stijf: vorst
Zelfde idee als de ''Weather Rock'', enkel kent de steen geen vorst
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Huh?
Dit is een app voor op je telefoon. Heb hem al gedownload maar was benieuwd of iemand deze kende en of het betrouwbaar was. Ik moet zeggen dat het ervwel heel gaaf uit ziet en je kunt er veel info op vinden van windrichting tot neerslag en noem maar op