Dus als ik het goed heb begrepen dan zou ik deze conclusie kunnen trekken?
Mits de straalstroom nog wat verder afzwakt of als we net in de goeie trek-richting van de stroom komen.
Zou het met een week of 2 a 3 bij wijze van spreke zo kunnen zijn dat we in een natuurlijke vriezer rondlopen.
zegt janvisser da's jammer....voor de niet winterliefhebber....
da's prettig voor de winterliefhebber en de gasleveranciers.
Slecht voor het milieu. Meer Co2-uitstoot.....
we zullen zien. ik verwacht er weinig van puur statistisch gezien
neemt niet weg dat records zijn om te worden verbroken.
deze winter blijven wij onder de 40 hellmannpunkten!!!
| Gewijzigd: 14 januari 2014, 07:00 uur, door Marga
zegt janvisser
da's jammer....
Zeurpiet ben jij zeg en irritant. Je hebt al 100 keer gezegd dat we onder de 40 punten blijven nou weten we het wel. | Gewijzigd: 13 januari 2014, 22:21 uur, door Debbieke
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 22:21 uur, door Debbieke
zegt janvisser da's jammer....
Waarom doe je mee aan een winterdiscussie terwijl je de winter liever ziet gaan dan komen ?
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 22:21 uur, door Debbieke
Het is gewoon een mening, die kennelijk jou niet van pas komt.
Volgende jaar dan zijn er gewoon weer nieuwe Hellmannkansen.
Vast de Hellmannen voor volgend jaar invullen??? Best leuk om te doen.
Is nog zover weg, en alles is blanco. Mss een idee voor onweer-online. En dan in November opnieuw invullen op basis van 'feiten' die we dan hebben.
Zoals aangeven, een van de reden waarom het hier niet meer echt koud gaat worden, is dat het amerikaanse land te koud is. Dit is ten nadele van Europa, althans voor hen die kou wensen. Het koude Amerikaanse land, is de motor van ons relatief warme weer. Dit in combinatie met de bekende golfstroom, heeft dit een versterkend effect.
Elkaar tegenwerkende richtingen hebben remmende effecten. Een oude natuurkundige wet. Dit laatste effect zie ook terug in de relatief extreme temperaturen in N.Y. (Ligt op dezelfde hoogte als Lissabon, maar dan met een koude golfstroom.) Was die golfstroom andersom, dan waren de zomers nog warmer, en de winters milder.
Persoonlijk heb ik niks tegen ijs en sneeuw.
Ik doe gewoon een voorspelling, Hooiberg.
| Gewijzigd: 14 januari 2014, 07:01 uur, door Marga
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 22:22 uur, door Debbieke
Opwarming is dus beter, dan verstoken we minder
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 22:22 uur, door Debbieke
de WC wordt zo dus volledig geblokkeerd
Dan heb je een groot probleem als je wc is geblokkeerd...
EC ziet er zeker goed uit. Ben benieuwd naar de pluim. Ik verwacht in januari niks meer, maar in februari maakt de winter alles weer goed.
Ik heb het over winterkansen, alleen ik ben van mening dat ze slecht zijn voor de rest van het seizoen.
Moderator ingrijpen is niet nodig. Het lijkt mij allerzins redelijk, wat ik beargumenteer.
Mits de straalstroom nog wat verder afzwakt of als we net in de goeie trek-richting van de stroom komen.
Zou het met een week of 2 a 3 bij wijze van spreke zo kunnen zijn dat we in een natuurlijke vriezer rondlopen.
Die conclusie trok ik ook
| Gewijzigd: 14 januari 2014, 07:02 uur, door Marga
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
I. d.d. als het hard genoeg gaat vriezen, dan blokkeren alle WC's
de WC wordt zo dus volledig geblokkeerd
Dan heb je een groot probleem als je wc is geblokkeerd...
----
Om toch nog een beetje ontopic te blijven.
De run van EC is mooi. Zo te zien in de pluim krijgt de oper nog niet echt veel steun maar dit kan natuurlijk zo veranderen.
We gaan het weer volgen! | Gewijzigd: 13 januari 2014, 21:41 uur, door Stefanv