22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Hang de vlag maar uit!Records zijn er ook om gebroken te worden.....En inderdaad de eerste helft is zeker een vlag waard!
edit: pluim ziet er goed uit.
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 11:03 uur, door Delain
edit: pluim ziet er goed uit.
Ook voor m'n minimale gasverbruik, gaat zeker een record worden.
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 17:41 uur, door Marga
Ook voor m'n minimale gasverbruik, gaat zeker een record worden.
Haha inderdaad. Daar is een zachte winter wel goed voor, minder stookkosten En misschien indirect ook positief voor de mensen in delen van Groningen, die in de steek gelaten en dwarsgezeten worden door de Nederlandse regering.
Het klopt dat de winter nu nog enigszins mild is. Maar vergeet niet waar we paar weken terug mee liepen temps 10 graden, nu schommelt alles rond de 5 graden.
Gewoon afwachten wat februari geeft en maart.. immers daar werden de meeste elfstedentochten gereden.
Het klopt dat de winter nu nog enigszins mild is. Maar vergeet niet waar we paar weken terug mee liepen temps 10 graden, nu schommelt alles rond de 5 graden.
Gewoon afwachten wat februari geeft en maart.. immers daar werden de meeste elfstedentochten gereden.
Welke in maart?
Van de 15 Elfstedentochten waren er maar liefst 8 in februari, 6 in januari en slechts 1 in december. Dus realistisch gezien is het raar dat we ongeduldig worden, maar dat komt misschien omdat we nog helemaal geen enkele vorm van winter hebben gehad tot nu toe. Dat vind ik echt wel ongebruikelijk.
Wat me wel een heel klein beetje opvalt is dat de Elfstedentochten van vóór 1941 veelal in januari/december gehouden werden, en na 1941 was het veel vaker februari. Zouden de seizoenen dan toch een beetje opgeschoven zijn?
Wat me wel een heel klein beetje opvalt is dat de Elfstedentochten van vóór 1941 veelal in januari/december gehouden werden, en na 1941 was het veel vaker februari. Zouden de seizoenen dan toch een beetje opgeschoven zijn?
Eerder met de belangstelling voor de tocht.
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 17:42 uur, door Marga
Ik zie het helaas niet
Temperatuur op hoogte heel de run maar net onder 0.. Pas op 240 uur -5(heel even).
| Gewijzigd: 13 januari 2014, 17:38 uur, door Stefanv
Lol ze kunnen niet eens 1 dag voorspellen laat staan 2weken.
Donnerwetter over het algemeen wel, die heeft vandaag een totaal nieuwe verwachting neergezet.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Citaat van De Friese Weerman, maandag 13 januari 2014, 18:08 uurZo over 2 weken veel regen en hoge temperaturen, terwijl ze een paar dagen geleden nog winterweer aangaven voor deze week wat niet is uitgekomen. Maar ze kunnen nu wel aangeven dat we over 2 weken een wisselvallig weertype gaan krijgen
Ja en das meestal het normalere winterweer wat we hier hebben dus als dat uitkomt dan is het al niet echt speciaal en hebben ze weer een "juiste" verwachting gemaakt die er al '2 weken' op voorhand opstond Vroeger ging het puur om de mens te waarschuwen, vermaken, informeren wat het weer ging worden... De dag van vandaag is het een strijd wie het beste kan uitleg geven over de extremen die eraan kunnen komen. En spijtig genoeg zijn er dan enkele mensen die het nog wel voorspellen op een objectieve manier die mee worden weggelachen tussen alle "meteorologen" en "weeramateurs" die dan liggen te roepen met vanalles
Berichten samengevoegd door Marga
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Doen de meesten, waaronder ikzelf, hier ook aan mee.
Je kunt wel zeggen dat het voorbij is met de winter maar stel dat...
Je kunt wel zeggen dat er nog een winterprik aan komt maar stel dat...
Je kunt wel zeggen dat nog een flike koudegolf komt maar stel dat...
Wat ik trouwens wel opvallend vind is dat de meeste "het wordt niks meer" reacties toch van mensen komen die dat jammer vinden, dus eigenlijk dat het vooral winterliefhebbers zijn die niks meer zien gebeuren...
Kijk, als ik nou zou zeggen "Het wordt niets meer. Joepieeee", daar kan ik me nog wat bij voorstellen maar zelfs ik zeg dat er nog opties zijn...