Het kan snel (om)slaan bedoel je zeker Wederom lange termijn dus weer de hele week hopen op kouder weer.. Mag toch hopen dat het niet weer op het laatste moment omslaat dan!
het ijs was bij lange na niet dik genoeg op veel stukken.
Inderdaad. Bovendien had het toen in december en januari veel te veel geregend, waardoor die gemalen langer open moesten blijven staan. Er is wel een beetje kou voor nodig om overal 15 cm ijs te krijgen. En renssie, zo'n ijsvloer kan veel hebben hoor.
Het water is nu overal veel te warm, dus als we nu koning winter op bezoek krijgen, heeft het eerst een paar dagen nodig om fatsoenlijk af te koelen. Er zit nergens enige kou in de grond. De winter staat tot nu toe op een gedeelde eerste plek (met 2007) kwa warmste ooit. Het gat met nummer 2 is maar liefst een halve graad.
We kunnen nog best een flinke bel kou krijgen, maar ik schat die kansen op een 11-stedentocht vrij klein. Des te leuker als het wel gebeurt.
Wat betreft de pluim: drama. Op LT misschien enige kans op kou, maar het lijkt allemaal heel ver weg...
(EDIT: we hebben deze maand nog geen dag- EN nachttemperatuur op of onder het etmaalgemiddelde gehad.....)
| Gewijzigd: 12 januari 2014, 22:57 uur, door Floris
eind januari gaan we de vorst in
| Gewijzigd: 12 januari 2014, 23:06 uur, door owios
Mooi kaartje om de actuele temperatuur te zien:
http://www.yr.no/kart/#lat=56.09941&lon=11.9183&zoom=6&laga=temp&proj=900913 | Gewijzigd: 12 januari 2014, 23:16 uur, door Selma Jansen
maar ik heb net 5 minuten mijn autoruiten staan krabben.
het vriest hier in het zuiden wel degelijk,hoewel te temp kaart van knmi +2 aangeeft voor deze regio Door uitstraling kan er bij +2C nog ijs op een auto ruit ontstaan.
dat heeftte maken met joule-gehalte van een bepaalde stof. | Gewijzigd: 13 januari 2014, 07:34 uur, door Renssie
het ijs was bij lange na niet dik genoeg op veel stukken.
idd een mediahype. Op sommigen plaatsen maar amper 10 cm ijs. Men wilde dit oplossen met ijstransplantaties en klunen. | Gewijzigd: 13 januari 2014, 17:39 uur, door Marga
Het water is nu overal veel te warm, dus als we nu koning winter op bezoek krijgen, heeft het eerst een paar dagen nodig om fatsoenlijk af te koelen. Er zit nergens enige kou in de grond. De winter staat tot nu toe op een gedeelde eerste plek (met 2007) kwa warmste ooit. Het gat met nummer 2 is maar liefst een halve graad.
We kunnen nog best een flinke bel kou krijgen, maar ik schat die kansen op een 11-stedentocht vrij klein. Des te leuker als het wel gebeurt.
Wat betreft de pluim: drama. Op LT misschien enige kans op kou, maar het lijkt allemaal heel ver weg...
(EDIT: we hebben deze maand nog geen dag- EN nachttemperatuur op of onder het etmaalgemiddelde gehad.....)
amping Domaine de Champé
als er publiek op afkomt zoals in 1985/1986 dan ben ik het met je eens. De tocht 1997 werd georganiseerd aan het eind van de kerstvakantie, waardoor er gewoonweg minder publiek op de tocht afkwam. In deze tijd met internet Twitter en weet ik veel wat, is de hype sterk zo sterk geworden. " in de trant van " ik was erbij......." , dat gewoonweg onverantwoord is geworden om onder dezelfde ijscondities zo'n tocht te organiseren.
Elfsteden omstandigheden zullen er natuurlijk niet meer komen dit jaar. Totaal misplaatste hoop! Volgende winter nieuwe ronde nieuwe kansen. De winterbanden kunnen eraf.
Lente kom maar door. | Gewijzigd: 13 januari 2014, 08:41 uur, door jimvanderpoll
Elfsteden omstandigheden zullen er natuurlijk niet meer komen dit jaar. Totaal misplaatste hoop! Volgende winter nieuwe ronde nieuwe kansen. De winterbanden kunnen eraf.
Lente kom maar door. Dus als juli wisselvallig en te koud weer heeft gebracht dan schrijf je augustus ook al af. Als je even naar vorig jaar kijkt toen kwam de winter ook pas laat op gang en duurde tot en met maart. En als er toch geen winter komt volgens jou dan kunnen we dit hele wintertopic wel sluiten en overgaan naar het lentetopic denk dat je dan wel erg lang moet wachten voordat je eens lente gaan krijgen. Ik blijf van mening dat we minimaal nog 1 winterperiode gaan krijgen, de grootste kans lijkt mij in februari de wintermaand.
Als ik het zo eens terug lees is het inderdaad wel wat kort door de bocht. Wanneer juni/ juli slecht zijn kan augustus nog prima zijn natuurlijk. Hoop dat je gelijk hebt! | Gewijzigd: 13 januari 2014, 17:41 uur, door Marga
Hang de vlag maar uit.
ik zie een winter niet echt meer zitten, vooral nu ik gezien heb dat na 8 januari de kaarten helemaal anders kunnen staan.
heb zonet nog een leuke pluim gezien van 29 maart vorig jaar, dat we langzaam van de nachtvorst afgingen
dit periode zou eens in december januari moeten komen..