Zeker drie Argentijnen zijn donderdag gedood door blikseminslag. Ook vielen er 22 gewonden, onder wie 6 kinderen. Het natuurgeweld vond plaats in de Argentijnse kustplaats Villa Gesell, op zo'n 300 kilometer van de hoofdstad Buenos Aires. De doden zijn jongeren van 17, 19 en 21 jaar. De gewonden zijn overgebracht naar een plaatselijk ziekenhuis. ''De meesten maken het goed, maar twee vrouwen zijn op de intensive care opgenomen'', aldus de directeur van het ziekenhuis.
Bron: NU.nl
Op een strand in Argentinië zijn 3 mensen om het leven gekomen en ruim 20 gewond geraakt toen een bliksem insloeg. Het drama gebeurde op het strand van Villa Gesell, ongeveer 300 kilometer ten zuidoosten van Buenos Aires.
Het merendeel van de vakantiegangers had het strand al verlaten toen de storm uitbrak. Anderen probeerden te schuilen op het strand zelf. "Ik zag een vuurbal en hoorde een verschrikkelijke knal", zei een van de getuigen. Sommige slachtoffers werden naar verluidt meters weggeslingerd. Volgens Argentijnse media zijn er 22 gewonden.
Na het ongeluk was de chaos groot. Ongeruste mensen renden over de duinen op zoek naar vrienden en familie op het strand, om te checken of zij bij de gewonden waren. Van het strand kwamen mensen gerend die kinderen wegdroegen.
"Het gebeurde van de ene seconde op de andere", zei een jonge getuige. "De bliksem sloeg in en over het hele strand lagen mensen verspreid. Ik rende met mijn vader naar de slachtoffers om hulp te bieden. Het was een vreselijke scène, met overal geroep. Niemand wist goed wat precies gedaan, maar we hielpen waar we konden."
De twee doden zijn een man en een vrouw. De gewonden hadden verschillende soorten letsels. "Sommigen hadden pijn aan de voeten, anderen kregen stuipen en nog anderen hadden hartproblemen", zei een reddingswerker. Enkele gewonden zijn er erg aan toe.
Bron: De Redactie