Een Taiwanese man, die helemaal niet kan zwemmen, heeft een beproeving van zestig uur op zee miraculeus overleefd. Dat melden lokale media.
Tseng Lien-fa was vrijdagmorgen op een strand in de provincie Hualien kleine palingen aan het vangen toen hij onverwachts door een enorme golf plots in zee werd gesleurd. "Na de eerste golf kon ik nog rechtkrabbelen", vertelde de 42-jarige man. "Maar een tweede nog grotere golf was er te veel aan."
Deze foto is niet meer beschikbaar
De kustwacht die ondertussen al een zoekactie op het getouw had gezet, trof de uitgeputte man gisterenmiddag op het strand aan. © afp.
Deksel doodskist
Eens in het wilde water kon de Taiwanees een houten deksel van een doodskist grijpen en zich daaraan vastklampen tot zondagmorgen. Het waarom van de aanwezigheid van het kofferdeksel in zee is een waar raadsel maar het attribuut heeft wel het leven van Tseng Lien-fa gered.
75 km verderop
"Ik dreef en ik dreef ... op dat moment hoopte ik nog dat een schip me zou oppikken", verklaarde de onfortuinlijke man. Krachtige golven wierpen de drenkeling uiteindelijk op een strand van de provincie Taitung, maar liefst 75 km verderop.
Dehydratatie
De kustwacht die ondertussen al een zoekactie op het getouw had gezet, trof de uitgeputte man gisterenmiddag aan. Hij leed aan dehydratatie en had wonden aan beide armen.
Mirakel
"Het feit dat de man gedurende zestig uur geen water of voedsel heeft binnengekregen terwijl hij op zee dreef en toch bij bewustzijn bleef, mag als een mirakel bestempeld worden", besloot dokter Chen Tien-su in het hospitaal.
Bijverdienste
Tseng Lien-fa was palingen aan het vangen als extra bijverdienste. De man wordt binnenkort immers vader. Hij heeft nu aan zijn verloofde toch maar beloofd om die activiteit te staken.
Bron: HLN
Onweersdagen: 0
Hij heeft de toekomst van zijn gezin op het spel gezet. Gelukkig heeft ie het overleefd, ik kan me niet voorstellen hoe het voelt als je 60 uur op zo'n plank ligt. Ik mag hopen dat ie wat bekendheid heeft verworven en daardoor er financieel er wat op vooruit gaat. | Gewijzigd: 7 januari 2014, 00:12 uur, door Arends