Heeft de natuur toch weer het mooiste vuurwerk
Filmpjes complilatie volgt zo snel mogelijk.
Voor iedereen die schade heeft, sterkte!!!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39862/berichtgeving-storm-en-noodweer-3-januari-2014/415233/#message414989
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Maandag trouwens weer eentje op de kaarten, kunnen we alvast niet verrast worden
| Gewijzigd: 3 januari 2014, 21:40 uur, door Stormpie
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39862/berichtgeving-storm-en-noodweer-3-januari-2014/415233/#message414989ahja tuurlijk heb ik het wel gelezen maar de onweer en de intensiteit er van, hagelstenen van +1,5cm dat kwam toch wel onverwachts.
| Gewijzigd: 3 januari 2014, 21:54 uur, door mrijkhals
laat het eens een PAk beter zijn als dat vn 2013
toen geen enkel groot onweer meegekregen in Belgie
enkel een fantastisch onweer in Italie (groene lucht, veel bliksem, hevige wind en regen (veel regen)) dat was dan ook het enige hoogtepunt vond ik in het onweerseizoen 2013
maar zoals ik al zei van was het vandaag een zeer mooi onweer (kort maar de moeite waard)
zonder schade in de buurt volgens mij
Boven de Oosterschelde bereikte de wind aan het eind van de middag snelheden van 169 kilometer per uur. Een deel van Zeeland werd bedekt onder een witte hageldeken.
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Boven de Oosterschelde bereikte de wind aan het eind van de middag snelheden van 169 kilometer per uur. Een deel van Zeeland werd bedekt onder een witte hageldeken.
waarom zou dat onjuist zijn er hoeft maar een valwind,dowburst en of hoos over een meet punt gaan en je komt op die 169km..en ja die zijn her en der gemeld
waarom zou dat onjuist zijn er hoeft maar een valwind,dowburst en of hoos over een meet punt gaan en je komt op die 169km..en ja die zijn her en der gemeld
Is wel vrij zeldzaam hoor... Ik vermoed dat het 119 moet zijn, dat komt overeen met het eerdere geplaatste plaatje van windstoten. Een windstoot van die snelheid is ook niet tijdens de oktoberstorm gemeten.
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
enkel een fantastisch onweer in Italie (groene lucht, veel bliksem, hevige wind en regen (veel regen)) dat was dan ook het enige hoogtepunt vond ik in het onweerseizoen 2013
maar zoals ik al zei van was het vandaag een zeer mooi onweer (kort maar de moeite waard)
Het onweer gemist van eind juli als ik me niet vergis? Was de moeite dan
Het onweer gemist van eind juli als ik me niet vergis? Was de moeite dan
ja ik heb dat gemist ik zat toen in Italie
een dag of 2 erna hebben we er daar ferm vn langs gekregen
een dag of 2 erna hebben we er daar ferm vn langs gekregen Daarom hou ik van Italië, voor de onweerders
Och, je hebt vandaag al een mooie meegemaakt 2014 is goed gestart
een dag of 2 erna hebben we er daar ferm vn langs gekregen Daarom hou ik van Italië, voor de onweerders
die onweders in Italie zijn egt geweldig
elk jaar hebben we er minstens 1 te pakken
en ja 2014 is Geweldig begonne
Is wel vrij zeldzaam hoor... Ik vermoed dat het 119 moet zijn, dat komt overeen met het eerdere geplaatste plaatje van windstoten. Een windstoot van die snelheid is ook niet tijdens de oktoberstorm gemeten. Ten eerste was dit een storm met daar in onweersbuien met zijn eigen randverschijnselen die los staan van de storm...een storm veroorzaakt geen valwind windhozen of downburst...het zijn de onweersbuien die soms meekomen met een storm. zijn gewoon bows geweest met de nodige valwinden
Overigens was dat niet de enigste zware :Bizarre windstoten
Boven land werden zware windstoten gemeten van 75-100 km/uur. In Zeeland zijn zeer zware windstoten gemeten van meer dan 100 km/uur. Boven water zijn de windstoten nog veel zwaarder uitgepakt, met op de Oosterschelde een zeer zware windstoot van 169 km/uur en boven het Hollands Diep een zeer zware windstoot van 143 km/uur.
Daarbij zijn niet alle stations op de windstoten kaarten terug te vinden van bijv weerplaza etc
Lees deze link nog maar eens door: http://nieuws.weeronline.nl/hevige-koufrontpassage/
Waar in Italië? Ik kom van oorsprong uit de regio Lombardijen ik ben een onweers liefhebber. Maar als het er daar écht extreem aan toe gaat is het denk voor de echte onweersliefhebbers zelfs niet meer leuk. In Andorra ook al zoon landje waar het af en toe te extreem lan zijn wat mij betreft. Haha