was het dan zo erg in mechelen?
bij ons wel felle wind en hevig onweer enzo
en zo ver liggen mechelen en melsbroek niet van elkaar eh
Nee snap je wel, heb zelf ook eens hagelbollen van 5cm gehad met veel schade, dan heb je er een paar maanden genoeg van. Veel moed daar!
Edit: kaartje KMI, serieus briesje
| Gewijzigd: 3 januari 2014, 18:48 uur, door Sven
en zo ver liggen mechelen en melsbroek niet van elkaar eh
...
In en rond Mechelen heeft stormweer vanavond op korte tijd voor heel wat materiële ravage gezorgd. Dat zegt Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld). Volgens Somers is van vier woningen het dak afgewaaid en blies de wind een groot gat in het dak van een filiaal van supermarktketen Delhaize. Ook het stadion van voetbalclub KV Mechelen liep schade op en er is sprake van verschillende uitgerukte bomen. De storm veroorzaakte een ware "ravage" aan het stadion van KV Mechelen, zegt voorzitter Johan Timmermans. "Het dak van de business-seats en het dak van de staanplaatsen ligt op de straat. De brandweer wacht voorlopig met opruimen omdat er nog te veel losse stukken liggen", aldus Timmermans. KV Mechelen speelt zijn eerstvolgende thuiswedstrijd tegen RSC Anderlecht op zondag 19 januari.
...
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/De-aarde/article/detail/1767692/2014/01/03/Windhoos-in-Sint-Lievens-Houtem-schade-aan-stadion-KV-Mechelen.dhtml
Is inderdaad goed tekeer gegaan in Mechelen.
Om half 7 een fikse bui gehad die flinke ontladingen had en nu om 7 uur wederom een paar klappen.
Dit wordt gewoon niet getoond op buienradar.
Hoe kan dat?
en zo ver liggen mechelen en melsbroek niet van elkaar eh het was echt erg hoor ik heb dit nog nooit meegemaakt en zeker niet in de winter deze onweersbui was heviger dan alle onweersbuien in de zomer samen
het werd nog erger gemaakt doordat ze hiernaast net met stellingen aan het werken waren,ze hebben ze maar net op tijd kunnen vastmaken en daarom zijn er wat stukken meegewaait al een geluk dat ze niet zijn binnengevlogen bij ons je moet onze overburen hun trampoline zien gewoon helemaal opgevouwen,wij zatten dan ook recht in het hevigste deel
ik vraag me trouwens echt af waar dat die van het kmi mee bezig zijn zitten die soms spelletjes te spelen op hun werk ja ok ik had ook niet verwacht dat het zo hevig zou zijn maar ze kunnen toch wel eens naar de buienradar kijken he alle beziet nu wat er staat
"Een actieve buienzone bevindt zich nu op de lijn Namen-Hasselt en trekt snel oostwaarts. De buien gaan gepaard met onweer, hagel en plaatselijk felle rukwinden."
dan weet je toch niet of het gevaarlijk is of niet | Gewijzigd: 3 januari 2014, 19:15 uur, door Jenss
je hebt gelijk dat ik aan het hopen was op onweer maar niet op windhozen trouwens mijn commentaar op kmi heeft daar niks mee te maken,ze zijn altijd veel te voorzichtig en durven nooit uitspraken doen
ik vind van niet dit was minstens code oranje want er was veel schade op uitgebreide schaal
je hebt gelijk dat ik aan het hopen was op onweer maar niet op windhozen trouwens mijn commentaar op kmi heeft daar niks mee te maken,ze zijn altijd veel te voorzichtig en durven nooit uitspraken doenJa maar als pietje in de sloot springt ga je er ook niet achteraan...estofex waarschuwd toch ook voor windhozen...terug te zien...o.a in deze topic en die van Marga storm uk en ook voor.....voor een leek allemaal wat moeijlijker..maar dan hebben zij wss ja weet niet stuur ze een mail ...Denk toch dat de meesten hier wel de waarschuwings van dan wel..knmi,kmi,estofex kan filteren of niet
PS: Zou het zelfs beamen dat weersites meer naar estofex kijken..ipv van te koppen DIT zagen we niet aankomen
| Gewijzigd: 3 januari 2014, 19:49 uur, door Tatanka