het waren wel hele spectaculaire zware ontladingen, alleen CC maar het leken wel "horizonvullende" ontladingen te zijn., aan de tijden tussen onlatding en donder te horen meestal niet echt dichtbij dus ze moeten wel grooot geweest zijn.
Deze avond is het nog wisselvallig met kans op enkele buien, voornamelijk in het noordwesten van het land. Een donderslag blijft nog mogelijk.
Had niet verwacht dat het zo hevig zou gaan worden, een onweersklap had ik wel verwacht maar niet zo extreem. Zal door de hitte zijn denk ik
Edit: de buienlijn palmt wel gans België in! Ook wel opvallend! (niet dat België zo groot is natuurlijk)
| Gewijzigd: 3 januari 2014, 17:28 uur, door Sven
Maar wel ff serieus onweer gehad zo vroeg in het jaar. Hoop dat het meevalt wat betreft stormschade etc.
Maar gelukkig, vandaag zat t eens mee. In totaal 5 flitsen gezien, zeer felle flitsen, 1 was tevens langer dan ik ooit heb meegemaakt.
Hier t resultaat. Genomen vanaf binnen, aangezien t buiten behoorlijk tekeer ging qua regen en ik niet weer mijn camera een maand kwijt wou raken.
Daarna nog aardig wat flitsen geweest. Maar die waren klein en niet zichtbaar van mijn kamer. Wel behoorlijk wat regen/wind ineens ook.
Tevens plotseling 2 meldingen voor de brandweer, echt luttele seconde na de flits. Dus ben benieuwd of dat met elkaar te maken heeft.
Severe Weather Europe:
First serious line of storms in the year 2014. Quite impressive convective line is crossing the Netherlands this afternoon, there are probably supercell or two embedded within the strongest cells. Marginal instability with strong shear favours strong wind and some tornado threat.