Zelf denk ik ook wel dat de meteorologen bij het KNMI dat weeralarm gisteren ook al aan zagen komen maar (nog) geen toestemming van de baas kregen Echt weeralarm (code rood) wordt ook niet alleen door de meteorlogen afgegeven, dat gebeurt pas na overleg met "maatschappeljke partners"of zoiets.
Ik stel me zo voor dat er eerst wordt geconstateerd dat het "rood"kan gaan worden, dan de "maatschappelijke partners"bellen, dan geharrewar over wat er nou gaat komen, en mensen die niet bereikbaar zijn, of die alles nog voorgekauwd moeten krijgen en dan pas echt "rood" aangeven. je kunt wle zegegn "we bellen die partners al als het oranje is" maar dan heb je het risico , wat zeg ik, het aan zekerheid grenzende risico dat die op een gegeven moment ok zeggen "bekijk het maar".
En er is al lang genoeg gewaarschuwd voor de komende storm, ook door KNMI, een weldenkend mens heeft dit weeralarm niet nodig om de tuinstoelen binnen te halen.
Ik stel me zo voor dat er eerst wordt geconstateerd dat het "rood"kan gaan worden, dan de "maatschappelijke partners"bellen, dan geharrewar over wat er nou gaat komen, en mensen die niet bereikbaar zijn, of die alles nog voorgekauwd moeten krijgen en dan pas echt "rood" aangeven. je kunt wle zegegn "we bellen die partners al als het oranje is" maar dan heb je het risico , wat zeg ik, het aan zekerheid grenzende risico dat die op een gegeven moment ok zeggen "bekijk het maar".
En er is al lang genoeg gewaarschuwd voor de komende storm, ook door KNMI, een weldenkend mens heeft dit weeralarm niet nodig om de tuinstoelen binnen te halen.
we hebben in NL niet voor niets een Poldermodel
Hadden ze met de storm in oktober ook geen level 3 uitgegeven? Of vergis ik mij Dat kan ik me niet herinneren maar ik heb het idee dat de absolute windsnelheden van toen (zowel langduriger als windstoten) vandaag niet gehaald gaan worden. Ljkt ook allemaal iets noordeljker te gaan nu.
Heb het net even opgezocht.
Estofex kwam toen ook met een level 2 alleen toen voor heel Nederland.
Servere weahter outlook kwam wel met een 3.
Nee, het was toen ook level 2. Er stond toen ook nog ter informatie bij: Note: ESTOFEX forecasts address only convective storms, not windstorms unrelated to deep, moist convection. The level areas do therefore not represent regions affected by non-convective severe wind
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Niet geheel onbelangrijk daar dit Onweer Online is. LoL
Niet geheel onbelangrijk daar dit Onweer Online is. LoL
Je bent me net voor.
Ik wou net zeggen dat het KNMI ook kans op onweer heeft gegeven voor het hele land met uizondering van Limburg en Zeeland.
| Gewijzigd: 5 december 2013, 12:05 uur, door tukkerjasper
das naait best mit daai winschoterdaip
nu nog helicopters in de lucht ,, levensgavaarlijk ..
kid,s hier ook allemaal naar huis gestuurd ,
we zijn er nog niet .straks tegen 3en komen de eerste schade,s
pic.twitter.com/obw879O5a4
moet gewoon ? bij code rood .althans dat vind ik
wanneer ze al waarschuwen om thuis te blijven ,moeten eerst weer ongelukken gebeuren{niet te hopen natuurlijk}
pic.twitter.com/obw879O5a4
ook nog stukje vuurwerk erbij ,het kan niet op vandaag