Gaat het volgens de berekeningen in het Zuid-Westen niet zo tekeer? Aangezien de waarschuwing daar "maar" geel is. Als ik windfinder aanklik op Gilze-Rijen km ik ook hier een paar uur kracht 8 ( ca 65/67 km/u) tegen, vrij behoorlijk voor de binnenlanden, en rukwinden tot 104 km/u.
Voor omliggende binnenlandse plaatsen kom ik een kilometer of wat lager uit, kennelijk staat de windmeter aan het einde van de startbaan zodat het nog even vrij kan blazen voor ie daar aankomt.
Hier zijn veel daken kapot gewaaid etc. Veel hoge bomen die al aardig omver hangen.. En waterschade.. Alle vissers bij ons moesten vandaag al lossen en de visafslag is morgen dus dicht uit voorzorg voor stormvloed.. het zou niet de 1e keer zijn dat het onder water komt te staan.. en toen stormde het niet eens zo
| Gewijzigd: 4 december 2013, 21:28 uur, door Marga
Hij merkte overigens ook terecht op dat er tijdens de avondspits een neerslaggordel boven centraal NL zou hangen die impact zal hebben op deze spits...
Kortom morgen wordt echt een spannende dag.. | Gewijzigd: 4 december 2013, 20:42 uur, door Callie-P
A HIGH risk has been issued for N UK and Scotland across North Sea into extreme N Netherlands, NW Germany and Denmark with threat for extremely severe and damaging wind gusts. A broad area within the HIGH risk will be exposed to very dangerous weather situation with extreme wind gusts in excess of 130-150 km/h. A powerful sting jet could form within this cyclone, which could enhance the extreme damaging winds potential even more and wind gusts well in excess of 150 km/h could then become quite likely. However, some models are simulating some marginal instability, which mostly stays behind the main frontal boundary crossing the region. So extreme and damaging wind gusts are mostly expected as non-convective in nature. If convection could become deeper, some storms could enhance tornado threat given the very extreme low-level shear and helicity, but this threat seem quite conditional attm.
Surrounding the HIGH risk, a MDT/SLGT risks has been issued with threat for severe winds. A MDT risk has also been extended towards the Baltics and into Norwegian sea where another deep surface cyclone is expected with an intense low/mid level jet streak on its back side.
bron: severe-weather.eu
Ja we krijgen idd een noordwester storm ik snap niet wat je bedoeld met de lijnen staan verkeerd want de wadden krijgen de zwaarste windstoten.
Die lijnen geven niet de richting aan maar de grenzen van de gebieden waar het hard, harder, hardst waait | Gewijzigd: 4 december 2013, 21:34 uur, door Raymond
Die lijnen geven niet de richting aan maar de grenzen van de gebieden waar het hard, harder, hardst waait
okee toch knap dat ze nu al weten waar de dikste winden kunnen komen
zal volgens mij erger worden ,maar we zullen zien morgen
ik zeg voor morgen ,harste windstoot op 168 km {geen bf}
| Gewijzigd: 4 december 2013, 21:43 uur, door jurrie
Die lijnen geven niet de richting aan maar de grenzen van de gebieden waar het hard, harder, hardst waait
De waterstand kan daardoor in de nacht van donderdag op vrijdag (05/12/13 op 06/12/13) om 03:00 lokale tijd een peil bereiken van 600 cm TAW in Oostende (opzet van 122cm) en 700 cm in Antwerpen.
De wind bereikt in het zuidelijke deel van de Noordzee een kracht van 9 Bft uit WZW, ruimend naar NW. De significante golfhoogte aan de kust neemt toe tot 250cm, op volle zee tot 400cm.
Wandelingen op dijken en kades worden dan afgeraden vermits ze plaatselijk overstroomd kunnen worden door golven.
Met een speciaal ontwerpje