Ook in Goverwelle was het gisteren behoorlijk raak met de stormschade meldingen, in totaal heb ik er 5 (en enkelen buiten mijn wijk in Gouda) bezocht, hierbij mijn foto's:
1. Samen met me zusje stond ik dan hier te wachten tot de brandweer voorbij gereden was.
2. Denk je, eindelijk rust, krijgt de brandweer nog een late melding, net voor middennacht.
3. De brandweer gebruikte zelfs een boot om de boom uit het water te halen (IJssel nabij Goverwelle).
4. Kettingzagen en gewone zagen werden volop gebruikt vandaag om bomen in stukken te krijgen.
5. Soms leek het alsof er een boom omviel, maar dit was dus soms uiteindelijk niet het geval.
6 Sommige mensen hadden echt geluk vandaag. Hier viel n boom op n woning, maar geen schade en na afloop van t zagen ging de boom zelf weer recht staan.
7. En zo begint je dag dan...Foto's makende bij n stormschade melding in de buurt...Op n haar na geen auto geraakt.
8. De dag voor de storm was er al wat schade te zien. Hier lag een boom op de weg, deels. Brandweer werd gepiept. Maar ik had toen al de boom meer in de berm gelegd zodat deze minder op de weg zelf lag en gevaar kon vormen (hij lag toch net voorbij een bocht zo, dus levensgevaarlijk)
Al met al een drukke dag, voor heel Nederland sowieso. Waaide behoorlijk, kon soms nauwelijks met me fiets voorruit komen, maar toch dit verslag kunnen maken.
M.v.g.
Herdervriend