Opvallend dat het zolang zo vrij goed leek te gaan, het ging tussen een licht winters weertype en een heel koud weertype, en wat krijgen we uiteindelijk? Geen van beiden, gewoon zacht. Natuurlijk is het wel zo dat het continu twijfelachtig was allemaal, de kaarten veranderden dag in dag uit, en bij twijfel kun je er in Nederland eigenlijk stiekem vanuit gaan dat het zacht en kwakkelig zal worden, want dat is gewoon ons standaard klimaat.
Ik vraag me soms wel af wat de winter-haters leuk vinden aan het weertype dat we nu al maanden hebben, de stevige koude wind, regen, storm enz. Zo prettig is dat toch ook niet? Lekkere kou, droge sneeuw, weinig wind, af en toe een zonnetje en -10 is toch veel fijner?
Je kan aan deze pluim juist goed zien dat de kou juist heel dicht bij is de kou moet nou eenmaal van uit die richting beginnen! En ook voor het midden gaan er nog leden voor koud! Ik denk persoonlijk dat de kou wel komt maar dat de berekeningen er gewoon niet uit kunnen komen.
Leg de 4 laatste pluimen langs elkaar en je zult een stijging van 5°C zien in het gemiddelde.
| Gewijzigd: 10 januari 2014, 23:23 uur, door WimBaens
We zijn natuurlijk wel verwend geweest de laatste jaren
Volgens mij wordt het volgende week kouder en verdwijnen de temperaturen van boven het jaargemiddelde.