De vraag, waar in dit forum uitgebreid over gediscussieerd wordt: Hoe koud wordt het?!
Als je de weerkaarten ziet, dan zien we het klassieke model voor een portie stevige vorst; een vrij standvastig Scandic-hoog.
Maar toch zie ik de temperaturen niet erg laag worden. De pluimen geven dat ook aan.
Waarom dan die "hoge" temperaturen.
Wat ik nog niet gelezen heb in dit forum is de invloed van de zee, en nu met name de Oostzee. De koude lucht, die vanuit Noord-Scandinavië naar ons getransporteerd wordt, volgt een vrij lange weg over de Oostzee. Hierdoor wordt de luchttemperatuur in de onderste luchtlagen behoorlijk opgewarmd, immers ook rond de Oostzee is het nog nauwelijks winter geweest.
Ik verwacht, met name voor Noord-Nederland niet al te lage temperaturen, overdag rond het vriespunt en 's nachts lichte vorst.
--Kaartje geknipt--
Hoe moet ik deze kaart zien als ik vragen mag? Percentages snap ik namelijk wel en ik vind 60-80% kans om iets te voorspellen een week verder behoorlijk gewaagd.
Of moet ik het zo zien, dat het er om gaat dat het een kans is berekend op hoe de kaarten er NU voor staan? Alvast bedankt.
Ten slotte, willen jullie wat rustiger aan doen in het topic, het is druk op het werk en ik kan het allemaal niet meer bij houden haha
Of moet ik het zo zien, dat het er om gaat dat het een kans is berekend op hoe de kaarten er NU voor staan? Alvast bedankt.
Ten slotte, willen jullie wat rustiger aan doen in het topic, het is druk op het werk en ik kan het allemaal niet meer bij houden haha
Je moet het zien als een kans zoals het nu op de kaarten staat, ik wou aantonen dat de kansen om MAX temperaturen onder 0 aanzienlijk hoger liggen dan een paar dagen geleden
Je moet het zien als een kans zoals het nu op de kaarten staat, ik wou aantonen dat de kansen om MAX temperaturen onder 0 aanzienlijk hoger liggen dan een paar dagen geleden
Bedankt! Duidelijk
En kijk die spreiding op maandag eens.. Beloofd een spannende week te worden.Als je een beetje naar boven scrollt daar staat hij
Het kan inderdaad nog alle kanten uit. Ik ben vooral al blij dat de leden boven 5 graden echt beperkt zijn. Dat wijst er volgens mij dan toch op dat een WC er niet echt inzit.
En kijk die spreiding op maandag eens.. Beloofd een spannende week te worden.Als je een beetje naar boven scrollt daar staat hij
Het kan inderdaad nog alle kanten uit. Ik ben vooral al blij dat de leden boven 5 graden echt beperkt zijn. Dat wijst er volgens mij dan toch op dat een WC er niet echt inzit.en dan te bedenken dat het gemiddelde van de max temperatuur in deze tijd zo rond de 5.5 zit
Of anderzijds willen we tijdens de zomer tornados zien, hagel van 10cm, dit terwijl we hiervoor ook niet perfect gelegen zijn
Edit: Windrichting bij GFS komt overeen met de pluim.
| Gewijzigd: 9 januari 2014, 17:37 uur, door Ries
Edit: Windrichting bij GFS komt overeen met de puim.
Is afhankelijk wat er rond gebeurt. Zag een paar dagen terug een kaartje met een lagedrukgebied ten westen? van ons, als er zo eentje onder de Benelux doorzakt met neerslagzone dan zijn de kansen er wel
Als de oostenwind eenmaal er aan begint, zou ik er niet van verschieten dat de pluim dieper wegzakt. (als de koude boven Rusland aanwezig is tenminste)