Voor nu zet ik het stoplicht nog steeds op Oranje . We gaan vrees ik toch gewoon naar temperaturen die normaal zijn voor de tijd van het jaar met lichte nachtvorst... dus geen echte winterinval... ( met name omdat ik de 12h run niet meer overtuigend vind maar aan de andere kant 1 run zegt niets.. de trend is i.e.g tijdelijk ( 3 dagen (!) ) koudere temperaturen maar ik kan nog steeds geen LT trend vinden...)
Maar goed ik wacht even de middernacht run af en ik zal nu ook GFS gaan betrekken aangezien ze bijgetrokken is.
Voor vandaag i.e.g :
| Gewijzigd: 8 januari 2014, 22:36 uur, door Callie-P
Een stoplcht kan natuurlijk nooit op groen springen. Alleen verkeerslichten kunnen dat. Een stoplicht geeft per definitie aan dat je moet aan stoppen (rood) of er in ieder geval heel hard over moet nadenken (oranje). Groen is doorrijden en dus zeker niet va toepassing bij een stoplicht.
Dan de pluimen. oud en nieuw.
Citaat van de één de ouwe is veel beter Citaat van de ander ik vind de nieuwe niet eens zo slecht Citaat van weer een ander persoon Ja maar, er is een schaalverschilCitaat van de vierde persoon ja maar toch.... Tweede geharrewar-einde door Croon
De pluimen, niet onder elkaar maar naast elkaar, met aanpassing schaal zodat beide pluimen dezelfde verdeling hebben:
En dan denk ik dat de verschillen wel meevallen.
Kleine opleving temperatuur op maandag en dinsdag.
Volgende week zaterdag geeft in d eoude pluim al een behoorlijke stijging aan tot wie weet net geen ijsdag. En kjk die zaterdag ees in de niwue pluim.
Goed, de oude pluim geeft van zondag op maandag nog wat nachtvorst aan, de nieuwe niet maar het zijn allemaal verschilletjes van een graad of 2... Allemaal heel normale afwijkingen op die termijn waar nog niks uit op te maken valt. Over de laatste dagen in de pluim zal ik het maar niet hebben....
Beide pluimne gaan nu uit van een terugkeer naar normale waarden voor de tijd van het jaar, alleen heeft de nieuwe pluim een wat fellere finale.
in maart is er nog nooit een elfstedentocht geweest | Gewijzigd: 8 januari 2014, 23:16 uur, door owios
in maart is er nog nooit een elfstedentocht geweest Voor de liefhebbers, de laatste ijsdag ooit ergens in Nederland was 23 maart 1958. in Eelde.
De koudste maart sinds de metingen officieel begonnen was die van 1917
http://weerverleden.nl/191703
Ik vind het wel meevallen, winterliefhebbers kunnen hun lol op, de kou houdt wat langer aan dan gisteren, ook de "avarage"blijft wat langer rond het vriespunt zwalken.
De niet winterleifhebbers zijn blij omdat het wat minder hard gaat vriezen.
Iedereen blij. Mooi toch?
Citaat van Citaat van kdekool, woensdag 8 januari 2014, 23:43 uur bedankt voor de info. Zit net zelf ook even op google te kijken en de 14e elfsteden tocht (1986) is op 26 februari geschaatst, is toch behoorlijk laat in het jaar.zover is het nog lang, heel lang niet.
Je kunt nu nog niet eens met (on-)zekerheid zeggen dat aan het einde van de pluim de dooi invalt, laat staan dat het zo koud blijft op een nog veel langere termijn.