edit:door nieuwe WAA bij amerika word het hoog extra versterkt en kanteld het wat richting groenland,erg goede run dit | Gewijzigd: 8 januari 2014, 17:33 uur, door Jenss
Gelukkig is 22 januari pas over 2 weken
Wat een run perst GFS eruit
850hPa kaarten van meteociel zien er wat leuker uit
| Gewijzigd: 8 januari 2014, 17:40 uur, door Stefanv
| Gewijzigd: 8 januari 2014, 18:00 uur, door Ries
Vanaf 19-01 komt de straalstroom weer richting West-Europa en dat betekent hogere (>0 gr) temperaturen.
Dus laten we er lekker van genieten volgende week.
Dan praten we wel over +252h. Laten we de winter eerst maar eens hier krijgen
En vergeet niet dat je enkel naar de oper run van GFS kijkt.
| Gewijzigd: 8 januari 2014, 18:01 uur, door Stefanv
Laten we eerst maar is zien dat die winterperiode er daadwerkelijk gaat komen dat lijkt mij verstandiger
helemaal mee eens we wachten eerts vanavond ecmf en gfs pluim afwachten want de kaarten zijn natuurlijk maar 1 oplissing | Gewijzigd: 8 januari 2014, 19:09 uur, door Marga
Inderdaad.
Ik snap wel dat mensen het liefst tot 400+ uur winter willen zien in de modellen maar helaas gebeurt dit (bijna) nooit. UKMO gaat niet voor niks maar tot 144 uur en EC tot 240 uur.
Maar er is echt nog niks verloren. GFS, UKMO en GEM zijn super binnen de betrouwbare termijn. | Gewijzigd: 8 januari 2014, 19:09 uur, door Marga
Ik snap wel dat mensen het liefst tot 400+ uur winter willen zien in de modellen maar helaas gebeurt dit (bijna) nooit. UKMO gaat niet voor niks maar tot 144 uur en EC tot 240 uur.
Maar er is echt nog niks verloren. GFS, UKMO en GEM zijn super binnen de betrouwbare termijn.
Absoluut,maar om altijd al die teleurstellingen te voorkomen! | Gewijzigd: 8 januari 2014, 19:09 uur, door Marga
Word een beetje gek van dat er nu al gezegd wordt dat er een dooiaanval komt. Als er kou op de LT staat wordt meestal negatief gedaan van "ooh, dit schuift toch wel op". Maar als er een beetje wat hogere temperaturen opstaan dan is de LT ineens 100% zeker volgens sommigen. Ga eerst een genieten van de kou die er waarschijnlijk aankomt.
On-Topic dan maar.
Zag dat een weerman die volgens mij ook op dit forum zit een plaatje had geüpload op Twitter.
Als we de Enkhuizer Almanak mogen geloven wordt dit nog een leuke Januari
Er is een oud rijmpje Almanak, leugenzak! Komt van Delft, Liegt de helft. Komt van Aalsmeer, Liegt nog veel meer. Komt van Dordt, Liegt dat ie zwart wordt. Komt van Zwartewaal, Liegt 't allemaal!