Maargoed, eerst zien dan geloven zeggen we maar, want het kan nog alle kanten op.
| Gewijzigd: 4 januari 2014, 22:21 uur, door Debbieke
Voor 20 januari staat er weer een storm op de kaarten. Ultra extreem super lange termijn natuurlijk.
GFS12z is nog niet goed maar al beter dan die van vanochtend.
Benieuwd naar EC | Gewijzigd: 4 januari 2014, 22:21 uur, door Debbieke
dat er dan weer een dagrecord naar de haaien gaat!
Ik ben iedergeval zeer benieuwd naar het vervolg van deze maand! gelukkig is het geen saai grijs winterweer. | Gewijzigd: 4 januari 2014, 22:20 uur, door Debbieke
Met een oostelijke of westelijke windrichting zit je in ieder geval goed. De kern zit als het goed is bij de Atlantische Oceaan met 1025 hPa. Dit is dus een hogedruk gebied. Bij een hogedruk gebied waait de wind met de klok mee. Bij een lagedruk gebied draait de wind tegen de klok in. Op dit plaatje is bij NL een druk van 1020 hPa, dat is dus een hoog. De wind komt dus uit het westen.
Aan de kenners: klopt dit een beetje?
Aan de kenners: klopt dit een beetje?dankje wel man !! Het is me duidelijk. Nog 1 vraagje , tot welke druk is het een lagedruk gebied ? En neem aan dat vanaf daar ook de hogedruk begint ? . Miss niet helemaal de juiste tophic , dacht mooi moment met al die kaartjes | Gewijzigd: 4 januari 2014, 22:19 uur, door Debbieke
Ik heb een hele mooie plaatje voor jou gevonden! Ik krijg hem alleen niet geupload via mijn telefoon, dus hierbij de link >>>www.begeleidzelfstandigleren.com/aardrijkskunde/vijfdes/atmosfeer/figuren/vanhogenaarlagedruk.JPG
| Gewijzigd: 4 januari 2014, 22:19 uur, door Debbieke