Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Oranje = winterweer staat in de steiger met grote kans van slagen
Oranje/rood = er staat winterweer in de steigers maar veel kans op terugkeer naar zachter weer.
Rood= Geen kans op winter.
toch laat ik m'n stoplicht nog even op twijfel staan, want ik verwacht nog steeds ondanks de 12h run dat er winterpotentie is in week 3 en 4. Even de komende runs afwachten en ik hoop ook dat de vortex gaat meewerken...
DOEN dat stoplicht. Dan is snel te zien hoe het er voor staat. | Gewijzigd: 4 januari 2014, 07:28 uur, door Marga
Dus ik als sneeuwliefhebber kan het weer schudden. Ik ben niet van de gevoelstempraturen van -20. Geeft mij maar -4 met grote sneeuwhoeveel Heden, dag zal een oosten wind helaas niet met zich meebrengen.
Jammer dat de Oper geen betekenis heeft na 5 dagen, het gemiddelde is belangrijker. | Gewijzigd: 4 januari 2014, 01:53 uur, door WimBaens
Wat we echter wel in gedachten moeten houden is dat de onzekerheid erg groot is, maar ik denk wel dat we zo onderhand met zekerheid kunnen zeggen dat er veranderingen gaan komen na de 15de... alleen dat kan kou zijn, of temperaturen naar normaal of zelfs weer warm.
we gaan het wel zien
Op de kaarten laat GFS een krimpende wind zien van ZW naar Z / ZO gevolg wat drogere (meer continentale, dus) koudere wind.
EC (let op 00h run) geeft nog steeds ZW stroming aan op kaarten, dus hier is het nog even wachten op de kaarten.
De Britten gaan voor een ruimende wind, agv het verplaatsen van de depressie boven Faroer/Shetlands richting Scandinavië.
Er lijkt een omslagpunt aan te komen vanaf midden/eind januari. Eens zien hoe vaak dit in de pluimen of op de kaarten nog vooruit wordt geschoven. | Gewijzigd: 4 januari 2014, 10:20 uur, door Ossekop
Ik heb in de pluim even alle opvallende dingen aangegeven: Donkerblauw = Gebied met onzekerheden, Lichtblauw = De opvallende windverandering die door bijna alle leden gesteunt wordt!, Paars = Een opvallend lijn in de pluim waar circa 15 leden aan meewerken die een Noord-Oostelijke wind laat komen.
Hier het kaartje wat ik in mijn vorige post heb geplaatst:
| Gewijzigd: 4 januari 2014, 11:32 uur, door Roel