Je hoeft het daarom geen onzinnige post te noemen, wees blij dat hij kaartjes post. Ik begin uw kritiek altijd toch wel wat beu te raken.
Oja, nog een onzinnige post van het KMI:
Vooruitzichten voor donderdag 02 januari tot woensdag 08 januari
We blijven onder invloed van een zuidelijke tot zuidwestelijke oceanische luchtstroming met kans op neerslag. Er is een lichte daling van temperatuur mogelijk van aanvankelijk 7 graden naar 4 graden tegen het einde van de periode. De kans op een Witte Oudejaarsavond in het centrum van het land wordt geschat op 5%.
| Gewijzigd: 26 december 2013, 00:31 uur, door Sven
Persoonlijke aanvallen komen de sfeer van de discussie niet ten goede. | Gewijzigd: 26 december 2013, 06:45 uur, door Marga
Persoonlijke aanvallen komen de sfeer van de discussie niet ten goede.
Voor sommigen onder leden, zijn kennelijk toe aan een beetje sneeuw-drugs. Voorlopig nog 14 dagen afkickverschijnselen.......
Persoonlijke aanvallen komen de sfeer van de discussie niet ten goede.
Voor sommigen onder leden, zijn kennelijk toe aan een beetje sneeuw-drugs. Voorlopig nog 14 dagen afkickverschijnselen.......
Het witte poeder..... zucht
Oke, en weer terug on-topic: Er is tenminste een beetje leven in de brouwerij: (misschien) het einde van het zonale tijdperk, hopelijk komen we aan de goede kant van de jetstream te liggen (jammer dat de kou in Europa zo ver weg gedrukt is)
De laatste ECMWF(00) en GFS(00) zijn het inmiddels met elkaar eens: De west-circulatie moet even een stapje terug doen...
...laten we hopen dat dit de eerste stap in de goede richting is, om over een maand vollop sneeuw te kunnen snuiven
| Gewijzigd: 26 december 2013, 07:55 uur, door C.A.D.
Er is verandering op komst na 6 januari, aanvoer van iets wat frissere bovenlucht en ook op 2m hoogte, dag temperaturen rond 5à6°C en in de nacht rond of licht boven het vriespunt. Zo zal dit wat blijven aanhouden. Wel krijgen we zowel de hele periode rustig weer (kan je zien dat de isobaren op de weerkaart wijd van elkaar staan).
Maar vanaf 13 januari 2014 “natuurlijk buiten betrouwbaar termijn” zou het pas echt spannend worden, de windrichting draait waardoor we aanvoer krijgen van koude lucht uit het noorden
De 2m temperatuur zou dan bedragen rond de – 4 overdag tot -10 in de nacht.
Hier is zeer duidelijk te zien dat de straalstroom koude luchten transporteert vanuit groenland en het noorden naar de lage landen.
Maar let op !!! zoals ik al zij is dit zeer onbetrouwbaar!!! maar de kans is er, al enkele weercomputers berekenen dit weer keer op keer en dit viel me wel op.
Toch ook een stukje over de mogelijke vorst die komt vanaf 6 januari 2014
Velen “winterliefhebbers enz…” hebben dit wel al opgemerkt dat de pluimen en daaltrend inzetten vanaf 4 januari, dagtemperaturen rond +4 graden en in de nacht rond of net boven het vriespunt. Neerslaghoeveelheden dalen ook, wat meestal ook het geval is bij kouder weer.
KMI is altijd zeer voorzichtig in hun langetermijnvoorsepllingen, kan je merken vanaf 10 dagen
Ook de AO-INDEX laat prachtig resultaat zien kans op een blokkade stijgt .
Het is natuurlijk nu wachten wat de luchtgebieden bij de azoren en groenland nu echt doen maar we gaan de goede richting uit
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
volgens mij slagen de pluimen vanavond volledig om naar winterweer spannend afwachten maar | Gewijzigd: 26 december 2013, 20:10 uur, door Jenss
volgens mij slagen de pluimen vanavond volledig om naar winterweer spannend afwachten maar Begint nu ergens op te lijken al had ik er zelf een hard hoofd in de laatste tijd het moet nu nog wel allemaal gaan gebeuren