WeatherMatrix
The Euro model continues to show a very deep <930 mb storm (cat 5 hurricane pressure equiv) north of The UK & Ireland on Christmas Eve, with 70-80 knot winds | Gewijzigd: 20 december 2013, 21:31 uur, door Marga
ja, en gisteren zei hij nog tegen mij, dat vooruitkijken, totaal onzinning is Zie ik vaker dat mensen de dag erna of de week erna zichzelf tegenspreken Maargoed, de kansen komen zeker, maar of die uitkomen blijft zoals we nu allemaal aan het doen zijn, lekker afwachten.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hieronder het 5 Januari kaartje van de 12h run waarop je dit kan zien.
Het resultaat in deze run is dat we onder invloed van een hoog komen ( nee niet boven Rusland) dat zachte lucht zal aanvoeren en ons weer zal temperen,
Al is 5 januari natuurlijk nog erg ver weg en moeten we deze kaarten met een zware korrel zout nemen. Op basis van de "trend" durf ik wel te gaan stellen dat wat GFS nu voorschoteld niet onrealistisch is, maar ik heb graag ongelijk in deze want van dit weer wordt ik als winterliefhebber echt niet vrolijk.
Ow we hebben een anti-winters record... mits December niet ineens een ommeslag zal maken voor de 31ste dan is December per gisteren haar plek in de top 10 van warmste decembers ooit gemeten aan het zoeken...
| Gewijzigd: 20 december 2013, 19:13 uur, door Callie-P
Als je nu denkt dat ik je gelijk ga geven, dan kun je nog lang wachten, nog minstens 11 dagen.... Vooropgesteld dat ik op 1 januari wakker genoeg ben om dit forum te kunnen bezoeken
hahahhahahaaha ik had je al gemist de laatse dagen, maar je lag gewoon te pitten !
Ik maak je wel wakker op 1 Januari !
op LT steeds meer leden die onder nul gaan + dat er een SWW aan de gang is ik krijg steeds meer hoop
| Gewijzigd: 21 december 2013, 11:38 uur, door Jenss
En daarna begon de koude in Januari en duurde tot in april Zou mooi zijjn als we dat al cadeau krijgen om nov/dec zo winderig en normale temps te krijgen.
En daarna begon de koude in Januari en duurde tot in april Zou mooi zijjn als we dat al cadeau krijgen om nov/dec zo winderig en normale temps te krijgen.
nou, nog een keer tot inapril en daarna een winters aandoend voorjaar? Nee dank U.
Dit heeft te maken met een mogelijke stralings winter(tje) dat ergens vanaf 5 januari zou kunnen beginnen,
Zoals het in de kaarten staat komt er een hogedruk gebied met haar kern boven oost-Europa waardoor wij via een zuidelijke stroming koude lucht aangevoerd krijgen
maaaar het is beter dan 10 graden overdag en net zoiets in de nacht !
Zelf denk ik vanaf de 15de januari de kansen veel beter worden.. ( maar ja het is natuurlijk aardig voor de hand liggend dat Januari en Februari kouder zullen verlopen dus op zich is mijn statement niet echt "hogere wiskunde" )
Hieronder het 500hPa kaartje waarop je ziet met de rode stippellijn hoe de Jetstream loopt . En de dikke rode lijn laat route zien van de koudere lucht die ons kan bereiken...
| Gewijzigd: 21 december 2013, 18:12 uur, door Callie-P
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm