Zojuist aangekomen op het werk (slechts 3min langer over gedaan) in Uden, maar mag toch wel aangeven dat het in Uden aanmerkelijk minder sneeuwt en wit is!
Zal zometeen eens kijken of ik nu WEL foto's geupload krijg.
edit: niet dus. wordt weer moeilijk doen via photobucket | Gewijzigd: 6 december 2013, 07:37 uur, door Ossekop
Ik kijk nu uit over een bosperceeltje.... terwijl ik nu zit te typen is de regen over gegaan in ijsregen (ik hoor het duidelijk "tikken") niet heel erg hard... en zie een konijntje, een ekster en een merel wat blaadjes omgooien.
Heb het vermoeden dat deze sneeuw over een uur of 2 verdenen is. Hoop het eigenlijk ook wel een beetje, want dat zal vanavond behoorlijk schelen qua tijd voor de terugreis.
Pluimen GFS en EC zien er overigens normaal uit voor de tijd van het jaar (helaas geen mogelijkheid tot plaatsen) T's rond normaal voor deze tijd, overdag rond de 5-6 graden en 's nachts rond het vriespunt. EC geeft voor zondag de 15e een klein neerslagpiekje (bij 30% bewolking???) deze staat bij GFS een dag later op de kalender.
De kaarten (GFS) laten een "koppig" Hoog zien boven Europa. Deze blijft voor zover ik gekenen heb (+120h en +180h zijn mijn vaste kaartjes) op zijn plaats, waardoor we iig tot vrijdag de 13e in rustig stabiel weer verkeren. (Zuidelijke tot zuidwestelijks stroming)
De bovenlucht (300hPa) is boven onze contreien ook "rustig" De jet meandert tussen Schotland en IJsland naar het noorden en gaat iets ten westn van de Baltische staten en (wit) Rusland richting het zuiden.
Dus zoals de kaarten er nu bij liggen, kabbelen we rustig naar de kerst toe, zonder noemenswaardige weersomstandigheden.