dat is toch sneeuw?
Nowcasten is the word and its gonna be late | Gewijzigd: 5 december 2013, 17:19 uur, door Tatanka
http://www.weerstationoverijse.be/blog/10-lokaal-weer/562-sneeuwverwachting-en-wintervoorspelling-winter-20132014.html
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
http://www.weerstationoverijse.be/blog/10-lokaal-weer/562-sneeuwverwachting-en-wintervoorspelling-winter-20132014.html
limburg heeft dus 100 procent kans,centrum 50 procent kans maar wij zitten noordelijker dus ik verwacht wel 70 procent kans in antwerpen
Oh komt er meer dan? Na de koufront werd het gelijk wat rustiger. En de temperatuur is nu dalende. Windkracht is ook aan het dalen.
Het lijkt wel 10 uur 's avonds maar het is nog maar 6 uur.
Ow, okee Dan heb ik het hier vrij rustig gehad dan, op een paar windstoten om de 15 mins na dan.. Hopelijk straks wat sneeuwbuitjes dan.. Maakt niet uit of het blijf liggen..
Ow, okee Dan heb ik het hier vrij rustig gehad dan, op een paar windstoten om de 15 mins na dan.. Hopelijk straks wat sneeuwbuitjes dan.. Maakt niet uit of het blijf liggen..
Vanavond stroomt koude lucht over het land uit waarin winterse buien voorkomen. De meeste buien worden in het noordoosten verwacht, daar ook de meeste kans op (natte) sneeuw en lokale gladheid. De wind neemt iets gas terug, maar het blijft onstuimig. Het verwachte hoogwater vormt ook nog een punt van zorg.
Vanavond trekt het sterkste windveld weg, maar het blijft onstuimig weer met vooral in de kustprovincies kans op zware windstoten. Er zijn dan wolkenvelden met af en toe een winterse bui en enkele opklaringen. Vooral het noordoosten moet rekening houden met winterse buien en lokale gladheid.
Bron: Weeronline
zou leuk zijn hoor voor morgen en deze nacht mss tog wat winterse neerslag
KMI zegt wel enkel iets over lokale buien