(Kan om één of andere reden wel weer shift en enter gebruiken maar kan geen links of plaatjes meer plaatsen)
Van 60% kans bij de 3 december 12 utc run, naar amper 30% bij de 4 december 00 utc run.
niets veranderlijker dan het weer , zo is het zomer en dan weer winter
Waarom roep Anwb nu al niet op om legen vrachtwagens niet over brugen enz te laten rijden voor verkeers doorstroming te verbeteren.
Gaan ze pas doen zo als in 2007 dat de helft al op ze kant legt ?
Vanmorgen was er weinig kans op sneeuw via deze beelden, maar het is nu echt 10x beter geworden!!
Dit ziet er weer goed uit wat betreft de sneeuw
Vanmorgen was er weinig kans op sneeuw via deze beelden, maar het is nu echt 10x beter geworden!!
Dit ziet er weer goed uit wat betreft de sneeuw
Inderdaad, persoonlijk 100x liever deze kaarten dan wat ik op de site van het KNMI zag.
Zeker weten straks valt er toch een pakje sneeuw zou zeer leuk zijn.
Dan zou het noorden eindelijk weer eens wat sneeuw krijgen dat is een tijd geleden dan.
| Gewijzigd: 4 december 2013, 22:19 uur, door Peter-Paul
wonderen zijn de wereld nog niet uit
mooi geschreven , 50 km verschuiven{ en ze kunnen gaan schuiven met bulldozers 1979 begon ook zovolgens mijn geheugentje met storm
kan de winterboek van deze niet vinden }
wonderen zijn de wereld nog niet uit
mooi geschreven , 50 km verschuiven{ en ze kunnen gaan schuiven met bulldozers 1979 begon ook zovolgens mijn geheugentje met storm
kan de winterboek van deze niet vinden }
De winter van1979 was qua sneeuw super-bijzonder. Namelijk dat er sneeuw opstoof die onder de deuren doorging. Ik kan me heugen dat er onder de garagedeur een dikke laag sneeuw lag en dat m'n verjaardagstaart ondergesneeuwd was. Iets wat ik daarna op de Veluwe nooit meer ben tegengekomen!
Tijdelijk flinke verzachting medio volgende week; operationele oplossing ECMWF
Een wijze natuurkundeleraar heeft me ooit eens geleerd dat beweging warmte opwekt... Zal dus wel de invloed ijzn van de storm
Tijdelijk flinke verzachting medio volgende week; operationele oplossing ECMWF
Een wijze natuurkundeleraar heeft me ooit eens geleerd dat beweging warmte opwekt... Zal dus wel de invloed ijzn van de storm
Het verschil in temperatuur tussen bovenlagen op 1500 meter, en relatief hoge water- en grondtemperatuur veroorzaken de kracht van de storm. Hoe verder hij afzakt, hoe meer energie er vrij komt, die de storm de snelheid en hoeveelheid geeft.