En ze zijn nog steeds op sommige plekken aan het repareren/vervangen van de zware storm van 28 Oktober,onder andere bij mijn werk.Ben benieuwd wat het gaat worden Donderdag.
Noodweercentrale komt alvast met kansen op 120-140km/hr windstoten voor de eilanden,kop van Noord-Holland,Friesland&Groningen.
Hoe groot is de kans op sneeuw in West Vlaanderen de komende vrijdag?
klein ik denk zelfs niet, enkel de streek rond kortrijk en kluisbergen de temperaturen op 2m zullen te warm zijn voor sneeuw rond +4 a +5 graden ook het dauwpunt ligt redelijk posetief maar natuurlijk kan je wat natte vlokken zien tussen de regen en wat korrelhagel MAAR de kans is er natuurlijk altijd waneer er plots een stevig nattesneeuwbui loskomt en de temperatuur daal tijdens die bui zou het op de autos en in het gras TIJDELIJK kunnenbijven liggen die dan toch weer wegsmelt door de regen.
als er al een bui komt
of dagje uitstellen tot na de storm
kon wel eens een enorme monster gaan worden ,als je alles leest en vind van aankomende xaver
De storm die we gaan krijgen gaat zeker in het noorden van het land voor overlast zorgen ( zal ook wel duidelijk zijn inmiddels )
Gelukkig zijn de meeste bomen hun blad al kwijt dus dat zal zeker schelen in de hoeveelheid omgewaaide bomen.
Moeten we ook even de neerslag afwachten, als het natte plaksneeuw wordt zullen bomen en takken (en hoogspanningsleidingen, windmolens e.d.) toch nog behoorlijk belast worden
De storm die we gaan krijgen gaat zeker in het noorden van het land voor overlast zorgen ( zal ook wel duidelijk zijn inmiddels )
Gelukkig zijn de meeste bomen hun blad al kwijt dus dat zal zeker schelen in de hoeveelheid omgewaaide bomen.
Moeten we ook even de neerslag afwachten, als het natte plaksneeuw wordt zullen bomen en takken (en hoogspanningsleidingen, windmolens e.d.) toch nog behoorlijk belast worden
grotere platte daken van winkel centra.s mogen ook wel maatregelen gaan maken ,mocht er wat van sneeuw gaan vallen
als je de landsgrensen weg laat tot midden nederland zware tot zeer zware storm ,orkaan????
dat word volgens mij weer veel schade mocht dit uitkomen
Kijk eens hoeveel leden een gelijke trend hebben. Zie je er zo uitspringen dat ze allemaal exact dezelfde temperatuurdaling hebben.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kijk eens hoeveel leden een gelijke trend hebben. Zie je er zo uitspringen dat ze allemaal exact dezelfde temperatuurdaling hebben.
Ja precies.. ik ben nog steeds optimistisch wbt december... en dat ben ik best al een poosje
@Calliep, als je het net zo goed kan voorspellen als vorig jaar, stuur ik in jouw plaats een sollicitatiebrief naar het KNMI en KMI!!!
| Gewijzigd: 3 december 2013, 22:13 uur, door Sven
@Calliep, als je het net zo goed kan voorspellen als vorig jaar, stuur ik in jouw plaats een sollicitatiebrief naar het KNMI en KMI!!!
hehehehe dank je !! geen idee of het deze winter weer zo gaat lukken, maar ik zal mijn best doen
| Gewijzigd: 3 december 2013, 22:16 uur, door Callie-P
Oja, die was ik vergeten. Krijg je als je zelf een puntdak hebt. Maar ik geloof dat dat soort daken berekend worden met en een (natte-)sneeuwdek en wind.
Citaat van Citaat van jurrie, dinsdag 3 december 2013, 21:55 uur als je de landsgrensen weg laat tot midden nederland zware tot zeer zware storm ,orkaan????
dat word volgens mij weer veel schade mocht dit uitkomen "Böen" laat zich vertalen als windstoten als ik het goed heb, dus geen "orkaan" maar (zware?) storm met windstoten van orkaankracht of zoiets.
Citaat van Citaat van Callie-P, dinsdag 3 december 2013, 22:10 uur Ja precies.. ik ben nog steeds optimistisch wbt december... en dat ben ik best al een poosje Nog steeds overwegend waarden onder normaal en inderdaad er gaan zelfs leden voor ijsdagen...
Brrr
| Gewijzigd: 3 december 2013, 22:33 uur, door jcroon