Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
3 december 2013, 12:58 uur | Bericht #413220
Hier vrij zonning.
Omgekeerde wereld momenteel in België door de mist: enige plaats waar het nog vriest is aan de kust...
Maar mist heeft ook zijn negatieve kanten, zware kettingbotsing in West Vlaanderen tussen Ieper en Kortrijk. De streek waar ik van afkomstig ben en een autostrade waar velen van mijn familie dagdagelijks gebruik van maken. Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden.
jcroon
Lid
3 december 2013, 13:00 uur | Bericht #413223
Citaat van Callie-P, dinsdag 3 december 2013, 11:40 uur Maar goed.. donderdag storm.. ben zeer benieuwd hoe deze afloopt ( kan best wel eens een rotzakje worden ) en dan vanaf donderdagnacht kans op sneeuw.. wat willen we nog meer...
Kan toch wel problemen geven. Ik bedoel op pakjesavond een  waarschuwing om niet onnodig de weg op  te gaan. Al die arme kinderen die dan voor niks op Sint wachten...

Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2013, 13:40 uur | Bericht #413231
Storm krijgt de naam Xaver 

Berechnete Lage von Orkantief XAVER am Donnerstagabend.

Bron: 
Unwetterzentrale Deutschland
there can be only one
jurrie
Lid
3 december 2013, 16:02 uur | Bericht #413234
op rijm    ',,, komt xaver met pakjesavond voorbij zijn de kindjes niet zo blij ,strooien kan dan niet door zwarte piet
                     daarom wees niet getreurd ,sneeuw krijg je das zo gebeurd

Callie-P
Moderator
3 december 2013, 16:31 uur | Bericht #413237
Citaat van jcroon, dinsdag 3 december 2013, 12:56 uur Voor of achter, 'tis maar net hoe je het ziet.
En de kou hebben we in feite al (al is ook dat maar met hoe je het bekijkt), met name 's nachts is het al geregeld kouder dan de langaarlijkse minima  voor december (1 à 2 graden boven 0).

Maar het blijft ongewis voor de langere termijn. dat is natuurlijk een open deur hier maar  ik vnd het toch opvallend dat niet voor het eerst dat de  controle runs  na zeg een dag of 10 eigenlijk compleet tegengesteld gedrag vertonen.

Ja  helemaal mee eens, we mogen echt wel tevreden zijn met het huidige weer en het weer wat er mogelijk gaat komen. December kan zeer warm verlopen waarbij ik mij kan herinneren dat er een paar jaar terug er met kerstmis buiten gebbq-ed werd in München..( het was toen een graad of 18 (!) )
Natuurlijk zou dit alsnog kunnen maar tot nu toe zijn we in ieder geval op de juiste weg richting winterweer

Daarom kijk ik hoofdzakelijk alleen maar naar de leden en niet naar de control of oper. Het is natuurlijk leuk als control /oper meelopen met lage (!) temperaturen maar de totale leden geven een veel beter beeld van wat je kan verwachten.. en onderstaande pluim "still makes me smile"

| Gewijzigd: 3 december 2013, 16:31 uur, door Callie-P
3 december 2013, 16:46 uur | Bericht #413238
Om 25 november 2005 taferelen te krijgen ligt de kern van aankomende vrijdag iets te noordelijk toch? Of maakt dat niet uit en beweegt het vrijdag allemaal sneller naar het NO weg?

Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
3 december 2013, 17:43 uur | Bericht #413239
Hoog licht te zuidoostelijk en drukt zo het laag als het ware weg. Hoog had meer naar IJsland-Groenland gemoeten zodat laag hierdoor mogelijkheid had meer richting Benelux te trekken.
3 december 2013, 17:45 uur | Bericht #413240
Citaat van mitchel1992, dinsdag 3 december 2013, 17:43 uur Hoog licht te zuidoostelijk en drukt zo het laag als het ware weg. Hoog had meer naar IJsland-Groenland gemoeten zodat laag hierdoor mogelijkheid had meer richting Benelux te trekken.
Oh ja zuidelijker bedoel ik. Het is alweer laat he:P
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
3 december 2013, 17:58 uur | Bericht #413241
toch iig al rustig weer op MT en LT. Ben ik al blij mee:D Kan je tenminste buiten komen zonder dat je je kap tot net boven je ogen moet houden, je paraplu wegwaait, je zelf misschien wegwaait, je doodvriest buiten, je verzuipt etc :P
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ries
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2013, 18:00 uur | Bericht #413242
het KNMI komt nu al met waarschuwingen voor windstoten voor donderdag tussen de 75 en 100 km/h.

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
jcroon
Lid
3 december 2013, 18:19 uur | Bericht #413244
Citaat van thunderstorms_4ever, dinsdag 3 december 2013, 17:58 uur toch iig al rustig weer op MT en LT. Ben ik al blij mee:D Kan je tenminste buiten komen zonder dat je je kap tot net boven je ogen moet houden, je paraplu wegwaait, je zelf misschien wegwaait, je doodvriest buiten, je verzuipt etc :P Doodvriezen kan altijd natuurlik, 't is maar net hoe weinig kleren je aanhebt als je naar buiten gaat. En als je  dan zonder je af te drogen onder de douche vandaan komt kan het helemaal snel gaan. Beide pluimen geven aanleiding om in ieder geval een aantal dagen met temperaturen onder het normale gemiddelde te kunnen verwachten, ik vermoed zelfs meer dagen er onder  dan er boven.

Citaat van Citaat van Callie-P, dinsdag 3 december 2013, 16:31 uur Ja helemaal mee eens, we mogen echt wel tevreden zijn met het huidige weer en het weer wat er mogelijk gaat komen. December kan zeer warm verlopen waarbij ik mij kan herinneren dat er een paar jaar terug er met kerstmis buiten gebbq-ed werd in München..( het was toen een graad of 18 (!) )
Natuurlijk zou dit alsnog kunnen maar tot nu toe zijn we in ieder geval op de juiste weg richting winterweer
Volgens mij was het vorig jaar ook  veel warmer in december. Zelfs ik vroeg me af wat er aan de hand was. Of was dat het  jaar ervoor? Dat we zo'n beetje de  hele maand december overdag iets van 10 graden hadden.

edit, even de grafieken erbij...

zal wel 2011 geweest zijn, vorug jaar begon nog frisjes.

Ietsje overdreven met "de hele  maand 10 graden"zie ik. Wel een opvallende stijging tegen Kerst. Zeker de hartverwarmende gezelligheid of een overmaat aan lichtjes en kaarsjes die de boel verwarmen.

| Gewijzigd: 3 december 2013, 18:29 uur, door jcroon
3 december 2013, 18:46 uur | Bericht #413246
Is hier alweer aan het vriezen.. Is vrij vroeg vind ik?
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Callie-P
Moderator
3 december 2013, 19:20 uur | Bericht #413248
Citaat van thunderstorms_4ever, dinsdag 3 december 2013, 18:46 uur Is hier alweer aan het vriezen.. Is vrij vroeg vind ik?
Je bedoelt dat het al voor 19h vriest ? of dat het al op 3 december vriest ?
Gok het eerste.. naah is niet vroeg het is gewoon frisjes maar het zal zeker in het oosten van het land wel eens lekker kunnen vriezen vannacht ( graadje of 5 of zo in de vroege ochtend ( wel even afhankelijk van de mist))

| Gewijzigd: 3 december 2013, 19:28 uur, door Callie-P
Callie-P
Moderator
3 december 2013, 19:26 uur | Bericht #413249
Even in een aparte post ..
De storm die we gaan krijgen gaat zeker in het noorden van het land voor overlast zorgen ( zal ook wel duidelijk zijn inmiddels )
Gelukkig zijn de meeste bomen hun blad al kwijt dus dat zal zeker schelen in de hoeveelheid omgewaaide bomen.

Hieronder een kaart van GFS 12h run met op zee windvlagen van orkaankracht ( ruim 50 knopen) en een constante wind tussen windkracht 8/9 aan de kust en een dikke 10 op zee en de waddeneilanden, die krijgen er echt van langs..

Ik denk dat de haven hier wel weer vol zal liggen met de vissersvloot die binnen blijft..( Scheveningen)

3 december 2013, 19:28 uur | Bericht #413250
Benieuwd naar ensemble gemiddelde van GFS12, hoofdrun was in ieder geval niet denderend (eigenlijk gewoon matig) voor zowel MT als LT.
Jenss
Moderator
3 december 2013, 19:31 uur | Bericht #413251
er is wel nog erg veel spreiding in de pluim voor het weekend en erna het blijft nog steeds mogelijk dat de noord stroming in stand gehouden word
3 december 2013, 19:36 uur | Bericht #413252
Beste,

Hoe groot is de kans op sneeuw in West Vlaanderen de komende vrijdag? 
3 december 2013, 19:38 uur | Bericht #413253
Windkaart voor a.s donderdag, aan de noordwestkust kunnen er orkaanwinden komen te staan.

siemen
Lid
3 december 2013, 19:45 uur | Bericht #413254
Citaat van michael1991, dinsdag 3 december 2013, 19:36 uur Beste,

Hoe groot is de kans op sneeuw in West Vlaanderen de komende vrijdag? 

klein  ik denk zelfs niet, enkel de streek rond kortrijk en kluisbergen de temperaturen op 2m zullen te warm zijn voor sneeuw  rond +4 a +5 graden ook het dauwpunt ligt redelijk posetief  maar natuurlijk kan je wat natte vlokken zien tussen de regen en wat korrelhagel MAAR de kans is er natuurlijk altijd waneer er plots een stevig nattesneeuwbui loskomt en de temperatuur daal tijdens die bui zou het op de autos en in het gras TIJDELIJK kunnenbijven liggen die dan toch weer wegsmelt door de regen.

ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
3 december 2013, 19:46 uur | Bericht #413255
Fijn, kerstverlichting buiten maar extra vastzetten dus morgen..
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 258 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 258, lezen 122 mensen het topic "Onweerskansen van 23 en 24 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden