Pluimen vertonen zeer veel spreiding. Ook opvallend si dat oper en control nogal met uitersten meegaan. gemiddelden lijken redelijk normaal, misschien tikkie lager.
Citaat van Citaat van Callie-P, woensdag 27 november 2013, 21:41 uur
Het is dan wel geen pluim maar het onderstaande plaatje laat de gemiddelde 2 mtr temp zien van de 12h run EC... nietaaa sleeegtaaaa !
(source www.weer.nl)Ik ben er nog steeds niet precies achter wat er op die kaartjes wordt aangegeven. De kaartjes die je toonde wijken toch wel af van het streepje "gemiddeld"van de pluim maar "oper"en "control" leden zij het ook vaak niet. Gebruken ze voor de kaartjes dan misschien weer een andere lid? Of is het een gemiddelde van een paar leden in plaats van allemaal?
Naar deze geweldige vooruitzichten zat ik ook naar te kijken. Sinds gisteren alleen maar beter geworden. Moge het uitkomen!
| Gewijzigd: 28 november 2013, 11:46 uur, door reedtimmer
Naar deze geweldige vooruitzichten zat ik ook naar te kijken. Sinds gisteren alleen maar beter geworden. Moge het uitkomen!
Klopt het ziet er beter en beter uit wat de lange termijn betreft. Laat het inderdaad maar uitkomen.
Oh.
Ik dacht vanwege goede smaak en pogingen om op dit forum toch enig niveau te handhaven....
Vooruitzichten voor vrijdag 06 december tot donderdag 12 december
Vrij frisse en onstabiele maritieme luchtstromingen beïnvloeden ons weer.
Het blijft meestal wisselvallig met enkele buien maar tussendoor ook opklaringen met droge perioden. Het wordt vrij fris met maxima rond 5 graden in het centrum en er is kans op lichte nachtvorst, vooral in de Ardennen.
Dus wanneer dit het geval zal zijn. Is er een kans dat de eerste ijsdagen bij een westenwind zou zijn. Komt volgens mij ook niet vaak voor of wel?
| Gewijzigd: 28 november 2013, 13:15 uur, door Debbieke
Dus wanneer dit het geval zal zijn. Is er een kans dat de eerste ijsdagen bij een westenwind zou zijn. Komt volgens mij ook niet vaak voor of wel?
Nee klopt meestal is het of oostenwind of noordoosten wind
De winterse settings zullen nog wel een paar keer verschijnen en verdwijnen voor ze uit gaan komen. Er is een bekende weerspreuk , en 1 van de weinige die regelmatig uit komt, die iets zegt over dagen en lengen en winter en strengen...
Tel daar bij op dat een witte kerst zeldzamer is dan het Friese gebeuren lansg 11 steden, dan kun je niet anders doen dat cooncluderen dat er (voor de winterliefhebber tenminste) voor oud en nieuw geen reden is tot wanhoop dan wel de winter af te schrijven.
De winterse settings zullen nog wel een paar keer verschijnen en verdwijnen voor ze uit gaan komen. Er is een bekende weerspreuk , en 1 van de weinige die regelmatig uit komt, die iets zegt over dagen en lengen en winter en strengen...
Tel daar bij op dat een witte kerst zeldzamer is dan het Friese gebeuren lansg 11 steden, dan kun je niet anders doen dat cooncluderen dat er (voor de winterliefhebber tenminste) voor oud en nieuw geen reden is tot wanhoop dan wel de winter af te schrijven.
Er is meer kans op een wittige Pasen dan een wittige Kerst. De meeste kou komt pas in de tweede helft van de winter, als het water voldoende is afgekoeld.Dit veranderd pas weer als de zon voldoende kracht heeft om het water op te warmen. Moet je nagaan hoeveel energie de zon afgeeft op de aarde om al dat water te verwarmen..........