Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kan iemand mij vertellen wat er nou precies op die kaart verteld wordt? Is pas over een lange tijd maar da's in mijn ogen warmte?!
volgensmij hoe hoger druk in dit geval 1050 is erg veel je een heel sterk hogedrukgebied hebt (je moet niet naar de kleuren kijken)
volgensmij hoe hoger druk in dit geval 1050 is erg veel je een heel sterk hogedrukgebied hebt (je moet niet naar de kleuren kijken)
In dit geval moet je idd niet kijken naar de kleurtjes Koude lucht word aangevoerd vanuit Scandinavië en Rusland, wat dus zou zorgen voor serieuze koude hier.. Enig nadeel is dat het LT is maar moest dit uitkomen zouden we aanvoer krijgen van koude en droge lucht
EDIT: hier ook even een kaartje met de temps op dat tijdstip om te laten zien dat het dan 'echt' koud zou kunnen worden.
+ ECMWF Run is ook mooi btw.
| Gewijzigd: 27 november 2013, 21:04 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
http://janvissersweer.nl/pluim
| Gewijzigd: 27 november 2013, 21:54 uur, door Peter-Paul
en ik plaats hieronder toch nog even een ouder pluimpje.. Kijk eens naar de enorme hoeveelheid leden die (dik) onder nul zitten !!
| Gewijzigd: 27 november 2013, 21:38 uur, door Callie-P
zeker weten hopelijk straks ook het ECMWF
| Gewijzigd: 27 november 2013, 21:39 uur, door Bronk
zeker weten hopelijk straks ook het ECMWF
Het is dan wel geen pluim maar het onderstaande plaatje laat de gemiddelde 2 mtr temp zien van de 12h run EC... nietaaa sleeegtaaaa !
(source www.weer.nl)
12h run EC 27 November
850hPa is zo rond de -8 .. prima voor "droge" sneeuwval
De 500 hPa.. Jawel een lagedruk gebied boven de Benelux..
en last but not least.. de 2mtr (!) temp...
Ik heb al een mailtje naar de weermannen gestuurd dat ze de kaarten nu niet meer mogen veranderen tenzij het kouder wordt.. | Gewijzigd: 27 november 2013, 21:50 uur, door Callie-P
http://home.online.nl/deweerman/rtvu/Pluimen.htm
sorry dit zijn nog de pluimen van vanochtend ik zal straks de nieuwere pluimen er neer zetten
Peter-Paul, je had wel de goede hoor! De pluim die Jan Visser erop zet, is altijd iets eerder als de "officiele" pluimen met alle leden. En het twitterbericht wat Jan Visser net stuurde, had ook een link naar dezelfde tekst
| Gewijzigd: 27 november 2013, 21:55 uur, door C.A.D.
Inderdaad, we mogen niet klagen. De vooruitzichten zijn echt puur beter als een paar dagen geleden. Er zijn echter wel een hoop kanttekeningen, ten eerste, zoals jij al zegt, het is allemaal nog ver weg. Ten tweede zijn de Oper- en controlrun beide koude uitbijters en ten derde zullen de kustprovincies (zoals meestal met dit soort situaties aan het begin van de winter) het waarschijnlijk moeten doen met regen/natte sneeuw. (dit is niet negatief bedoelt, het maakt het op deze manier juist spannend/intressant om te volgen) | Gewijzigd: 27 november 2013, 22:05 uur, door C.A.D.
Inderdaad, we mogen niet klagen. De vooruitzichten zijn echt puur beter als een paar dagen geleden. Er zijn echter wel een hoop kanttekeningen, ten eerste, zoals jij al zegt, het is allemaal nog ver weg. Ten tweede zijn de Oper- en controlrun beide koude uitbijters en ten derde zullen de kustprovincies (zoals meestal met dit soort situaties aan het begin van de winter) het waarschijnlijk moeten doen met regen/natte sneeuw. (dit is niet negatief bedoelt, het maakt het op deze manier juist spannend/intressant om te volgen)
Fellow Alkmaarder.
Komt wel goed dit jaar! Hoop ik