Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Temps van december zijn nu eigenlijk niet echt zacht te noemen he ? Temps zijn 1 en 2 dec rond de 8 a 10 gr. maar vanaf 3 dec zijn de temps zo rond de 6 a 7, daarna rond 5 of 6 dec nog maar temps van nog geen 3 a 4 gr.... Het is niet omdat we een hogedruk krijgen.. Zonder oost- of noordenwind, dat we zachte temps hebben
EDIT:Zelf nachtvorst aan de grond, en op het laatste op 2m zit erin dus... | Gewijzigd: 21 november 2013, 19:04 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Jet levert polaire lucht:
Drukgebieden liggen gunstig, met een Noord / Noordwestelijke stroming tot gevolg:
Temps op 850hPa zitten op -6 (kan altijd nog kouder uitvallen, is nog toekomstmuziek):
last but not least, de T's aan de grond rond het vriespunt, ook dit is nog toekomstmuziek, maar kijk ook even naar de opbouw in Rusland(!!)
Het begin voor iig natte sneeuwval is ruimschoots aanwezig. Koude polaire lucht, vochte Atlantische aanvoer vanuit het N/NW zorgt voor neerslag.
Het is nu afhankelijk van de werkelijke T's op willekeurige hoogtes. Een paar (2) graden lager en we hebben een wit dekentje! Vingers kruisen dus.
(helaas kan ik op het werk de plaatjes niet bewerken met wat pijltjes/cirkeltjes ed)
Volgend weekend... volgend weekend.
____
edit:
Ik zie dat de plaatjes op mn eigen PC niet werken... | Gewijzigd: 22 november 2013, 09:28 uur, door Ossekop
Een paar winter-achtige prikjes maar als het in het voorjaar opeens lekker weer is zegt men ook niet dat het zomer is dus het mocht eigenljk geen naam hebben.
En ik hoef hier niet te proberen om ruim een maand voor aanvang van de meteorologische zomer al over een zomderdraadje te beginnen. Ik heb het geprobeerd en werd meteen terecht gewezen, Nee, dat mocht niet voor 1 juni. Overigens startte het eerste voorjaarsdradje vorig jaar ook al vroeger, op 26 februari....
Veel berichten in dit winterdraadje en zeker de meeste stukjes met concrete verwachtingen in dit draadje waren tamelijk off-topic, hoorden eigenlijk thuis in mijn geliefde herfstdraadje (dat eind augusts geopend werd).
Een paar winter-achtige prikjes maar als het in het voorjaar opeens lekker weer is zegt men ook niet dat het zomer is dus het mocht eigenljk geen naam hebben.
En ik hoef hier niet te proberen om ruim een maand voor aanvang van de meteorologische zomer al over een zomderdraadje te beginnen. Ik heb het geprobeerd en werd meteen terecht gewezen, Nee, dat mocht niet voor 1 juni. Overigens startte het eerste voorjaarsdradje vorig jaar ook al vroeger, op 26 februari....
Veel berichten in dit winterdraadje en zeker de meeste stukjes met concrete verwachtingen in dit draadje waren tamelijk off-topic, hoorden eigenlijk thuis in mijn geliefde herfstdraadje (dat eind augusts geopend werd).
Ik snap niet wat jouw probleem is,in een winter discussietopic is het onderwerp winter en winterse omstandigheden,mocht jij dat herfst omstandigheden vinden dan dien je die discussie in de herfst topic tevoeren en niet hier(ben je wel eenzaam)........Elke keer dezelfde opmerkingen BAH BAH
| Gewijzigd: 22 november 2013, 19:12 uur, door jeanpaul64