op welke hoogt ligt kluisbergen,ik gok wat hoger dan de rest van vlaanderen
laagste rond 30 m en hoogste 150 m.
De buienlijn trekt weg richting het noorden, echter het gaat nog wel een hele poos duren voordat het echt droog wordt en er komt over de Ardennen best nog wel een aardig pakketje aan. echter zoals je hieronder kan zien gaat de buienlijn in een bocht.. ( mijn lijntje is een mogelijkheid) maar het staat i.e.g. niet stil.
Het is dus even "nowcasten" waar de meeste neerslag gaat vallen..
Men zegt net op bij het weer bericht op RTL 4 dat de neerslag weer naar het zuiden wegtrekt?
De buienlijn trekt weg richting het noorden, echter het gaat nog wel een hele poos duren voordat het echt droog wordt en er komt over de Ardennen best nog wel een aardig pakketje aan. echter zoals je hieronder kan zien gaat de buienlijn in een bocht.. ( mijn lijntje is een mogelijkheid) maar het staat i.e.g. niet stil.
Het is dus even "nowcasten" waar de meeste neerslag gaat vallen..
Men zegt net op bij het weer bericht op RTL 4 dat de neerslag weer naar het zuiden wegtrekt?
Klopt, ik heb het verkeerd gezegd. Doordat er een lagedrukgebied naar het zuiden afzakt draaien de buien voor ons naar het noorden( noordwest) maar het lagedruk gebied zakt naar beneden.
De kern van het lagedruk gebied zit op de Noordzee waardoor wij een zuid/oosten wind hebben.
Dus de buien trekken tegen de klok in , het hele front zakt naar het zuiden...sry for the mistake/misverstand
hieronder het kaartje wat het denk ik wel duidelijk maakt.
| Gewijzigd: 20 november 2013, 20:37 uur, door Callie-P
ook geen sneeuw
DROOG
het komt eraan hoor kijk maar eens op de kmi radar,het hevigste is voor ons
ik hoop het ik hoop het maar dan geen regen maar SNEEUW hopelijk dikke vlokken
:D
Zo kan je zien dat tijdesn neerslag het goed kan afkoelen.
Ook de buitjes waar ze voor vannacht van spreken zijn al zichtbaar op de noordzee.
Zo kan je zien dat tijdesn neerslag het goed kan afkoelen.
Ook de buitjes waar ze voor vannacht van spreken zijn al zichtbaar op de noordzee.
heeft er denk ik ook mee te make dat achter dat front de wind naar noordwest draait,aan zee word het aanvoer over zee dus warmer
ook geen sneeuw
DROOG het komt eraan hoor kijk maar eens op de kmi radar,het hevigste is voor ons
hmm ik denk dat je te optimistisch bent... maaaar over een paar uur weet je meer ( ik gok dat het heeele natte sneeuw is of gewoon regen voor Antwerpen en omgeving...) maar ik heb graag ongelijk , en Jens.. mocht het wit worden bij jullie dan wil ik wel photo evidence met een krant van vandaag
| Gewijzigd: 20 november 2013, 20:52 uur, door Callie-P