www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Eerste+sneeuw+van+deze+winter%3f/1849
www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Eerste+sneeuw+van+deze+winter%3f/1849
Als ik zo naar de radar kijk denk ik dat het in heel NL wel eens een fikse tegenvaller kan worden. Mocht er neerslag komen dan mag het van mij heerst zo helder blijven als het nu is en pas tegen middernacht komen. Dan kan de kou eerst komen. Trouwens leuk om te lezen dat de hogere delen van Limburg kans maakt op droge sneeuw. Laat ik nou net vanavond in Voerendaal zijn bij me ouders.En de wijk waar me ouders wonen is het hoogste punt van de hele gemeente Voerendaal. Kan iemand me trouwens eens vertellen hoeveel meter het kan verschillen om droge sneeuw te krijgen. Bijvoorbeeld Gulpen licht op een 80m vaals ongeveer 200m en Voerendaal op zoon 150m. Kunnen enkele 10tallen meters hoogteverschillen al zoon grote invloed hebben op de neerslag die valt?
| Gewijzigd: 20 november 2013, 11:43 uur, door Silvato
www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Eerste+sneeuw+van+deze+winter%3f/1849 Als ik zo naar de radar kijk denk ik dat het in heel NL wel eens een fikse tegenvaller kan worden. Mocht er neerslag komen dan mag het van mij heerst zo helder blijven als het nu is en pas tegen middernacht komen. Dan kan de kou eerst komen. Ik dacht te lezen gisteren dat de meeste neerslag sowieso voor zuid-west Nederland zou zijn. Maar dat het nog iets kon opschuiven.
En KMI heeft zelfs een code oranje staan voor de sneeuw!
Van 20/11 20u tot 21/11 08u : Een neerslagzone met sneeuw of regen trekt volgende nacht over onze streken. Ten zuiden van Samber en Maas boven 300 m valt er sneeuw (5 tot 10 cm). In de andere streken kunnen er ook enkele winterse buien vallen (0 tot 2 cm). Plaatselijk kunnen er ook ijsplekken voorkomen, vooral in de streken ten zuiden van Samber en Maas.
@Silvato: enkele meters zullen het verschil niet maken. Maar tussen 80m en 200m kan er wel degelijk een verschil zijn. Zoals je in het stukje hierboven ook kan lezen wordt er ook maar sneeuw verwacht vanaf 300m. Lezen we wel vaker in de aanloop naar de winter.
| Gewijzigd: 20 november 2013, 11:45 uur, door Sven
Vond het net al aardig frisjes buiten ( met name door de wind) en kijk eens naar de Windchill kaart .. onder nul bij Hoek van Holland en in Zeeland
| Gewijzigd: 20 november 2013, 12:11 uur, door Callie-P
*plaatje* Deze kaart laat het toch meer naast de Ardennen komen. Hij buigt mijn inziens om de Ardennen heen | Gewijzigd: 20 november 2013, 12:22 uur, door Debbieke
hehehe nou ja en nee, maar je kan hier eens kijken over de te verwachten "sneeuw" door Hirlam. daar kun je wel zien dat de hele regio winterse neerslag krijgt.,( kijk maar eens bij het kaartje van 21h.
linkje -> http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Vanavond en vannacht trekt de storing verder naar het oosten en in de Ardennen gaat de regen geleidelijk over in sneeuw. Daarna krijgen we in het westen en later ook in het centrum een meer wisselvallig weertype en kunnen er enkele regenbuien of winterse buien vallen. De temperaturen zakken naar waarden tussen -2 graden in de Hoge Venen tot +2 graden in het westen van het land. De wind wordt tijdelijk zwak uit veranderlijke richtingen.
| Gewijzigd: 20 november 2013, 15:50 uur, door Debbieke
Onweersdagen: 0