dat de winter komt is bekend
maar waar heb jij dan gelezen ,dat er een sneeuwdump komt?
kan niets vinden ,van deze uitspraak/vooruitzichten??
De meest gewaardeerde prognoses/Verwachtingen voor de winter zijn meestal gebasseerd op verschillende basissen die kunnen uitwijzen naar een koude, normale of zachte winter. Er zijn er maar weinigen die zich ermee bezig houden om een goede onderbouwing te vermelden. Maar de grote metereologen, die geven altijd een mooie onderbouwing, waarbij elk detail aan bod komt, of toch het meeste.. . En de meerderheid, geeft momenteel aan dat het een sneeuwrijke, en te koude winter gaat worden.. Zeker kunnen ze nooit zijn, maar een vermoeden, kan wel. Praktisch gezien moet je altijd afwachten.. Want je kan een stimulatie hebben voor een koude winter, maar dat die dan op een verkeerde manier word toegepast in de praktijk bijvoorbeeld...
Je moet kortweg eigenlijk gewoon voor jezelf zien, wie het beste is voor jou (meestal uit ervaring) , om te kijken wat er van de komende winter verwacht word. Je hebt tegenwoordig 100en verwachtingen, maar ik denk dat er maar 1% of minder is waar ik naar kijk
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
dat de winter komt is bekend...he verdikkie, ik had goede hoop dat ie dit keer eens zou wegblijven
Citaat van Citaat van jurrie, maandag 11 november 2013, 15:11 uur maar waar heb jij dan gelezen ,dat er een sneeuwdump komt?
kan niets vinden ,van deze uitspraak/vooruitzichten?? Ach, er is ieder jaar wel ergens een "horrorwintervoorspellin" te lezen.
En zoals donderstormvooraltijd al aangeeft, er zijn dit jaar wat meer mensen die aangeven dat het een "sneeuwrijke" en "te koude" winter gaat worden.
Maar ook dat is relatief natuurljk, we hebben in Nederland een tamelijk mild zeeklimaat (de 0 gradenlijn van de gemiddelde minimumtemperatuur ligt bv precies over ons land) dus 'te koud"en "sneeuwrijk" hoeft nog zeker niet te wijzen op een strenge winter en/of sneeuwdump. Dikke kans dat ik niet eens overdreven ga klagen bij een dergelijke winter.
Alleen worden "te koud"en "sneeuwrijk"in vele media vaak vertaald in "rampscenarios" en "nieuwe ijstijd".
Ik zou buienradar niet vertrouwen. Heb het jaren gebruikt maar al na een paar dagen is de langer termijn vaak over dreven positief. Die van weerplaza is altijd minder extreem en zit er daardoor ook veel vaker juist op;)
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Ik zou buienradar niet vertrouwen. Heb het jaren gebruikt maar al na een paar dagen is de langer termijn vaak over dreven positief. Die van weerplaza is altijd minder extreem en zit er daardoor ook veel vaker juist op;)
Dit is trouwens Weeronline
Ik weet wat je bedoelt. Ben vergeten lange termijn erbij te zetten. Maar dit is toch leuk om te zien?
"Witte kerst" heeft voor velen wat magisch, vooral omdat het in onze regionen zo ongebruikelijk is.
Ik weet wat je bedoelt. Ben vergeten lange termijn erbij te zetten. Maar dit is toch leuk om te zien?Haha, woeps, daar heb ik nog langer niet op gekeken.
Maar dat het leuk is om te zien ben ik het volledig mee eens=D!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Veel sneeuw verwacht komende winter 2013-2014
17-10-2013 11:02
Veel sneeuw verwacht komende winter 2013-2014
Men verwacht een ''horrorwinter'' met veel sneeuw, heel veel sneeuw in november, december en januari, kortom in de winter van 2013-2014.
Britse meteorologen voorspellen de zwaarste winter in 100 jaar en voorzien grote problemen door de extreme kou en de grote hoeveelheden sneeuw. Oorzaak hiervan zou de baan van de straalstroom zijn waardoor zeer koude lucht aangevoerd gaat worden. Feitelijk is dat nu al aan de gang, immers de maand oktober verloopt kouder en nater dan normaal.
De winter van 2013-2014 begint al vroeg, zo is voorspelling. Vanaf medio november 2013 gaat de eerste sneeuw vallen. De maanden december en zeker ook januari krijgen ook een uitgesproken winters karakter, aldus de meteorologen van Vantage Weather Services. Menig record gaat gebroken worden, zo luiden de waarschuwingen.
Overigens staan de Britten niet alleen in deze voorspelling voor de winter 2013-2014. Ook Meteorologen in Duitsland en de USA voorspellen een zeer extreme winter in 2013-2014 voor grote delen van Europa. Zij basseren zich bij deze verwachting op de computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service. Als oorzaak wijzen zij echter aan het snel smelten van het ijs op de noordpool.
Ook Nederland en België zullen niet ontkomen aan de horrorwinter 2013-2014, zo verwachten deze meteorologen.
Lees meer: http://www.desneeuwruimer.nl/news/veel-sneeuw-verwacht-komende-winter-2013-2014/
totaal geen waarde aan hechten! De winter valt gewoon nog niet te voorspellen,het kan alle kanten opgaan
Het is misschien een rare vraag. Maar mij is altijd verteld (wijs gemaakt) dat weerplaza ten aller tijde ernaast zit met de voorspellingen/berichtgevingen. Persoonlijk neem ik nooit een kijkje op weerplaza. Waar baseer jij de betrouwbaarheid van weerplaza op? Trouwens een van de redenen dat ik er nooit op kijk is me ooit een jaar of 3 aangepraat op dit forum door de toen moderator/weerman. Ben even ze naam kwijt geloof Jan, kan dat?
| Gewijzigd: 11 november 2013, 20:15 uur, door Bart Standaert
"Witte kerst" heeft voor velen wat magisch, vooral omdat het in onze regionen zo ongebruikelijk is.En toch hebben de laatste jaren veel sneeuw gezien in de maand december. In 2010 lag er hier 35cm op kerstavond. Vorig jaar was het ook raak in december.
Maar je hebt gelijk, meestal komt de winter pas op gang als de astronomische winter begint.
Gfs liet dit gisteren ook al zien> http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39447/winter-discussietopic-20132014/411703/#message411740
Gfs liet dit gisteren ook al zien> http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39447/winter-discussietopic-20132014/411703/#message411740Inderdaad Tantanka zag het ook.