voor jou dan : http://checkcams.com/sauercams/
Bij gebrek aan motivatie kun je altijd even in de vriezer kijken thuis
Bij gebrek aan motivatie kun je altijd even in de vriezer kijken thuis
Motivatie is het niet, absoluut niet. Sterker nog me ouder hebben nog een videoband waarin ik vroeger bij het programma 'geef nooit op' samen met John Bernhard (wie kent hem niet) eens een keer achter de schermen mocht kijken en zélfs het weer mocht "presenteren". Maar ik ben toch een andere weg ingeslagen en heb een heel klein bedrijfje met 2 man in loondienst (dakdekkersbedrijfje) waarvoor vooral de winter vooral een belangrijk seizoen is tevens moet ik ook me gezin de aandacht schenken. Maar wat mij boeit aan de winter is voor mijn beroep toch het financiele vlak want uiteindelijk kost een winter als vorig jaar me toch wel geld en verdien ik er niks aan. Maar positief als dat ik ben houd ik toch van een witte wereld. Een koude winter hoeft van mij niet. een winter met tempraturen net iets onder het vriespunt en heel veel geniet ik van. Op financieel vlak iets minder máár op gebied van plezier met me gezin én vooral de kinderen die helemaal gek zijn van sneeuw geniet ik het meest. En wanneer me kinderen gelukkig zijn en genieten van het weer doe ik dat ook..
Sorry voor het off topic gelul. Ik wou toch even kwijt waarom ik in de windermaken vaker en meet actief ben dan de rest van het jaar. Want normaliter ben ik ook wel actief wanneer er écht zomerse onweersbuien naderen of actief zijn.
*plaatje knip* Tijd voor Ben z'n betrouwbaarheidsbalkje!
Even algemeen:
Goed er is inderdaad een neerwaartse trend te zien, maar mag dat ook niet? We naderen de winter en [PAS OP: Open deur!] over het algemeen is deze (nogal wat) kouder dan bijvoorbeeld een zomer
We hebben nog dik 3 weken vooraleer de meteorologische winter begint. En tel er nog eens 3 weken bij totdat de astronomische winter begint.
Als we het dan nog wat objectiever bezien, mogen we er van uit gaan dat in de meeste gevallen, de grootste koude in een winter pas halverwege januari verschijnt. Okay we kunnen vroege koude prikjes verwachten, sneeuwval is zelfs nog waarschijnlijker, maar staar je nu niet blind op de pluim.
Ik zag iets terug al een kaart waarop polaire lucht Rusland binnendringt. Laat het hier eens lekker winter worden (lees: Koud!) Icm met een standvastig H boven Scandinavië en een L in Zuid-Europa kan de "beer" ontwaken uit zijn "zomerslaapje"
Zag ook al iets over de Jet voorbijkomen (Callipe dacht ik) en ik denk dat dat wel eens een goed punt is. De situatie boven het N-Amerikaans Continent kan inderdaad de zo gewenste meandering teweegbrengen waardoor er een blokkade kan ontstaan boven Europa. Denk dat hierin de temp. van de noordelijke Atlantische oceaan + golfstroom bepalend zijn (als altijd). Inderdaad eens in de gaten houden!
Ja, ik snap wat je bedoel, een pluim is veel intressanter als er een kans is op standvastig koud winterweer, dan bij een kleine kans op enkele winterseprikjes. Maar evengoed, ik blijf het leuk vinden dat steeds meer leden ons een kouder scenario voorschotelen i.p.v. een strakke westcirculatie.
Laatste GFS run (06h) tovert trouwens ook weer een leuk scenario tevoorschijn, maar idd het blijft langer termijn (en daarom juist zo intressant om te volgen) | Gewijzigd: 6 november 2013, 13:04 uur, door C.A.D.
*plaatje knip* Tijd voor Ben z'n betrouwbaarheidsbalkje!
*Knip*
Hij zegt dan ook gewoon dat de pluim de goede kant opgaat... Natuurlijjk weten we dat het nog enkele weken is voor de winter begint, en ook dat we nu nog geen extreme koude etc verwachten... De modellen gaan er vanuit dat er winterse vooruitzichten zijn, dat is LT, maar dat mag wel besproken worden. Blind staren doen we zeker niet, maar constant zeggen dat het nog allemaal te vroeg is, is ook een herhaling die zich steeds herhaalt en herhaalt en herhaalt... Er is een trend, een verwachting dat het koud gaat/kan worden, maar zowel, ik, als jij, als iemand anders kan dan nu nog niet zeggen..Maakt niet uit of je nu zegt dat het niets, of iets kan worden.
Als je in een wintertopic zit, moet je je op iets kunnen verheugen, of kunnen mee bezig houden. Dat noemen ze LT, en alhoewel dat dat verweg is, is dat interessant om te volgen. | Gewijzigd: 6 november 2013, 13:46 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
idd bij mij ook zo zalig die winterkaarten terug te zien
weer eens tijd om een winterverwachting in dit topic te smijten
"November wordt extreem nat, koudegolf in januari"
Wie langetermijnvoorspellingen over het weer doet, waagt zich op glad ijs. Dat erkent ook meteoroloog Philippe Mievis van de site meteobelgique.be, en toch doet hij het. Mievis stelt een heel natte maand november in het vooruitzicht. De grote koudegolf zou er pas begin volgend jaar komen. Een witte Kerst behoort tot de mogelijkheden.
"Zoals vorige maand aangekondigd, krijgen we in de maand november zeer veel neerslag en veel wind. We krijgen mogelijks 40 procent meer neerslag dan in een normale novembermaand. Het blijft echter zacht met een gemiddelde temperatuur die 1,6 graden hoger ligt dan het normale gemiddelde".
"Tegen het einde van de maand november en begin december wordt het kouder en droger. In december krijgen we over het algemeen guur weer en dat zou duren tot de feestdagen, wanneer het kan beginnen sneeuwen. Vanaf het begin van volgend jaar verwachten we echt winterweer.
Berichten samengevoegd door Sanwa
Goed blok op de oceaan tussen UK-IJsland/Groenland. Aangezien de stroming grotendeels nog van zee komt is er van echt winterweer geen sprake op basis van deze kaart.. maar overdag graad of 5-6 en in de nacht rond 0 moeten natte flatsen sneeuw mogelijk zijn.. Nu benieuwd hoe lang dit op de kaarten blijft en of de positionering wellicht nog wat beter wordt.. | Gewijzigd: 6 november 2013, 18:06 uur, door mitchel1992