Wie weet komt het nog!! Windkracht 11 is er wel degelijk
en een volle 10 op het marker/ijsselmeer dat heb ik lang niet meer mee gemaakt
| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 10:50 uur, door Marga
| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 10:51 uur, door Marga
Klopt, maar het begint ook nu pas te komen. Volgens de berichten is het pas tussen 12 en 2 hier op zijn hoogtepunt, dus het komt nog wel.
Gisteren idd ook behoorlijke windsnelheden gemeten maar ik denk dat we daar vandaag wel bovenuit komen.
| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 10:51 uur, door Marga
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1730648/2013/10/28/Achter-de-schermen-VTM-NIEUWS-in-storm.dhtml
Marga: Bericht geplaatst in het nieuwsgedeelte met berichtgeving over de storm: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39454/berichtgeving-storm-27-28-en-29-oktober-2013/410624/#message410624 | Gewijzigd: 28 oktober 2013, 10:58 uur, door Marga
De analyse van 10 uur. Het zwaarste deel van de storm (ten zw van kern) komt nog en gaat naar NW-Nederland
Bron: Twitter MeteoConsult Frontje hier gepasseerd met even veel neerslag. Zag zelfs in een weiland als het ware een vette witte kolom van neerslag. Bizar maar met de handen aan hets tuur maak je geen foto.. Geen extra wind en ik heb het idee dat het hier nu aan het minderen is.
Hoogtepunt hier vanmorge rond een uur of zes in de morgen met een windstroot van rond de 80 km/u. Daarna alleen maar minder, zowel de stoten als de windkracht.
Zie plaatjes,
hier de extremen
en de huidige windstoten
Windkracht:
extreem
en huidig
Klopt, maar het begint ook nu pas te komen. Volgens de berichten is het pas tussen 12 en 2 hier op zijn hoogtepunt, dus het komt nog wel.
Gisteren idd ook behoorlijke windsnelheden gemeten maar ik denk dat we daar vandaag wel bovenuit komen.
Jullie krijgen het nog maar de tijden die Reed citeerde uit het weerplaza blog zijn denk ik wat te laat ingeschat. Ons hoogtepunt lag eerder. Meer in lijn van de verwachtingen gisteren die een vroege ochtend storm aangaven, geen 9 tot 11 storm van weerplaza hier, ik bedoel natuurlijk harde wind. Zou me niks verbazen als het al ruim voor tweeen op het hoogtepunt komt bij jullie.
Brocken (D) 148 km/u op 1143 m hoogte
Hoogste zullen zeker komen van Noord Duitsland en Denemarken.
Zwaartse weer heeft zo te zien Zeeland en Zuid-Holland verlaten, nog een laatste aanval in Noord-Holland en dan is het aan de Wadden en Groningen om met verhalen te komen.
Opvallend, provincie Utrecht als luwste stuk van het gebied met weeralarm. | Gewijzigd: 28 oktober 2013, 11:18 uur, door jcroon