Ontplooi jezelf http://nl.windfinder.com/
Citaat van owios, zondag 27 oktober 2013, 20:07 uur Reinier van den Berg ?@weermanreinier 20m
#Stormdepressie: koers net iets noordelijker. Op zich goed nieuws voor NL. Maar aan (zeer) zware windstoten morgenochtend ontkomen we niet
Het is maar welk model je aanhoudt he
We zullen het zien ...
Berichten samengevoegd door Sanwa
Bij de 2de stormschade ben ik geweest. Maakte foto, deelde via twitter, en ineens werd de brandweer ervoor gepiept. Maar toen ze er kwamen had ik de boom al gesjouwd naar het midden van de berm zodat deze geen hinder meer voor het verkeer was. Was n middel/kleine boompje, was volledig geknakt.
Verder is het qua wind wel redelijk OK, was 2 weken geleden iets harder. Maar goed t piek moment moet nog komen:)
zuidwest richting geeft hier ook altijd goeie windvlagen zo van af het markermeer Ben benieuwd. Ik gun ons hier wel weer eens noodweer. Om een of andere reden kan ik toch wel genieten van een enkele boom die om ligt hoor. Zonder te veel schade dan Vandaal, genieten van een omgewaaide boom.
Tja in dit apelandje waar veel mensen nog geen kaas gegeten heben van boombeheer en zorgplicht kom je dan als nel aan je trekken. Zelfs bij windkracht 7 waaien al bomen om. Maar goed dan zijn het meestal verzwakte bomen of een verzwakt wortestelsel, slecht beheer, leidingen graven, verharding, etc.
De meeste gezonde natuurlijk opgegroeide bomen kunnen een zware strom kracht 10 wel aan, de steden en dorpen en wegen zullen we vol liggen met bomen dei door bv bovengenomende oorzaken minder goede wortels hebben.
Hmm, mijn vertrouwen in windfinder heeft zojuist een knauw gekregen ( dit naar anleiding van de post met de afbeelding voor Enkhuizen) het zou hier in Breda harder gaan waaien als in Enkhuizen , met name windtsoten tot 106 km/u en ehh, da wil er bij mij niet echt in.
Bij de 2de stormschade ben ik geweest. Maakte foto, deelde via twitter, en ineens werd de brandweer ervoor gepiept. Maar toen ze er kwamen had ik de boom al gesjouwd naar het midden van de berm zodat deze geen hinder meer voor het verkeer was. Was n middel/kleine boompje, was volledig geknakt. Goed zo, we maken te vaak mee dat we bij een stormschade aankomen en dat je denkt "wat doen we hier?", veel "stormschades"zouden door een melder zelf makkelijke weg gehaald kunnen worden zonder zelf in gevaar te komen. Ooit eens meegemaakt dat we ergens aankwamen, hele straat afgezet door politie. Die hadden voor het afzetten meer tijd nodig dan die ene man van ons die de tak optilde en aan de kant schoof.
Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat we een (zware) storm over Nederland krijgen en dat er in deze buurt niks gebeurt.
| Gewijzigd: 27 oktober 2013, 20:57 uur, door jcroon
ik zelf vind het raar dat het knmi nog geen weeralarm heeft afgegeven met in het vooruitzicht zware strom en windstoten van 130 km/h of hoger. gaat dit nog komen of blijft knmi bij extreem weer.
Het KNMI heeft een voorwaarschuwing voor extreem weer staan, Code Oranje. Dat zegt neem ik aan al meer dan genoeg.
Misschien heb je wat aan deze uitleg > uitleg <
| Gewijzigd: 27 oktober 2013, 21:10 uur, door Sanwa
ik zelf vind het raar dat het knmi nog geen weeralarm heeft afgegeven met in het vooruitzicht zware strom en windstoten van 130 km/h of hoger. gaat dit nog komen of blijft knmi bij extreem weer. De nu geldende waarschuwiing is al voor groot gevaar, weeralarm voor zogenaamd "extreem gevaar". In dat geval gaan grote delen van het land bij wijze vanspreken op slot, extra aangepaste dienstregelingen. Dat weeralarm heeft zulke verstrekkende gevolgen dat ze dat niet alleen beslissen.
Voor jou en voor mij moet het niet uitmaken of het oranje is of rood. Gewoon oppassen.
hier in delfzijl begint het ook aanmerkelijk harder te waaien
peren en appels vallen bij bosjes uit de bomen