Een actieve regenzone zorgt vandaag voorveel neerslag in het noorden en het westen van Vlaanderen. De totale neerslaghoeveelheden kunnen in de provincies Antwerpen, West- en Oost-Vlaanderen oplopen tot 50 mm. Als gevolg daarvan kunnen zich vanaf deze voormiddag niet-kritieke overstromingen voordoen in het Netebekken, noordelijk Maasbekken, Benedenscheldebekken, Gentse Kanalen, Brugse Polders, Ijzerbekken en Leiebekken. Er worden voorlopig geen kritieke overstromingen voorspeld. De situatie wordt opgevolgd.
Bron: overstromingsvoorspeller.be
Marga: Extreem topic is niet gesloten. Hier kan gewoon gediscussieerd worden. Je bedoelt waarschijnlijk het >> nieuwsberichtentopic <<. Deze zijn standaard gesloten als er ook een discussietopic is. @ Marga, ik zie het. Er zijn twee topics over 13 oktober. Die andere is dicht. Dus ik heb twee keer min of meer hetzelfde verhaal gepost, omdat ik dacht dat mijn reactie was weggehaald. Ik ik verkeerd. Sorry.
Marga: Geen probleem . Er is altijd een nieuwberichtentopic en een discussietopic. Aangezien het weer aardig extreem is hebben we besloten om een apart discussietopic te maken, die los staat van de herfstdiscussie. Alle berichten, die daar stonden zijn naar dit draadje verplaatst. Dus hopelijk is het nu weer overzichtelijk! | Gewijzigd: 13 oktober 2013, 13:22 uur, door Marga
we hebben wel regen enzo maar vooral zeeland lijkt het zwaar te hebben met overmatig veel regen
volgens knmi staat er kans tot 5 uur regen ong 40/70 mm maar zou niet weten of dzt er ook echt uit valt of er moet na deze bui nog een bui komen
Ik zou jou uitspraak maar herzien...wateroverlast wordt gemeld in gelderland,Utrecht,geheel westen,zuiden en zuid oost....!
Hier in Haarlem is het pas uurtje terug weer begonnen met regen, en als ik zo rader kijk krijgen wij nu volle lading(kwa water) gelukkig hebben wij hier in de wijk nieuwe dubbele riolering regenwater word ook direct afgevoert naar de vaart.
Dit kaartje klopt niet. Vanaf vannacht heeft het hier ( regio midden Delfland )bijna onophoudelijk geregend. Vanochtend om 09.00 uur waren we de 50 mm al voorbij voor vandaag. Volgens dat kaartje zou hier enkele millimeters zijn gevallen. | Gewijzigd: 13 oktober 2013, 12:29 uur, door Raymond
we hebben wel regen enzo maar vooral zeeland lijkt het zwaar te hebben met overmatig veel regen
volgens knmi staat er kans tot 5 uur regen ong 40/70 mm maar zou niet weten of dzt er ook echt uit valt of er moet na deze bui nog een bui komen
Ik zou jou uitspraak maar herzien...wateroverlast wordt gemeld in gelderland,Utrecht,geheel westen,zuiden en zuid oost....!
Nou hier in het zuidoosten is het inmiddels alweer droog en heeft het enkele uren geregend niet bijster veel gevallen. Voetbal gaat ook gewoon door hier op veel sportparken. Nee het zuidoosten moet weer wachten op extremen tijdens de winter denk ik.
Nu, 9uur verder kom ik tot de conclusie dat ik de tuin opnieuw kan gaan inrichten.....(bijna) van alles is er hier naar de kl**ten gewaaid en geslagen.
-Twee bloempotten van een meter hoog en 40cm breed (vierkant) beide met een palm er in liggen plat en gebarsten door de tuin heen.
-Een plastic kinder badje (schelp vorm) lag met een zeekei!!! er op gezekerd, nu ligt deze zonder kei er meer op aan de andere kant van de tuin en....
-...heeft aan de schutting diverse bloembakken er af getikt, ook die liggen door de tuin verspreid...
-Het plastic zeil dat over de tuinset zat, vastgezekerd met in iedere hoek een tie-wrap vast aan een zeekei, ligt nu bij de buren in de tuin maar de keiien liggen er nog......een lekker begin van de herfstvakantie..... not !
Maken we helaas toch niet mee in Nederland. Maar idd een heel groot drama.
| Gewijzigd: 13 oktober 2013, 15:15 uur, door mrijkhals
Dat dagrecord laagste maximumtemperatuur staat met 9,7 graden op 11 oktober 1975. Het is vandaag voorlopig nog maar 8,4 graden geweest. Zou het stand houden met die hoge temperaturen in het noordelijk deel van Nederland? Zou het de 'dooiaanval' uit het noorden kunnen weerstaan?
Toen
Nu (voorlopig) 8,4 in De Bilt (nog tot vannacht 02 uur te gaan)
De temperatuur van vandaag mag er ook wezen... het is hier op dit moment 8,4 graden en op de Bilt 8,7..
Oktober is nu nog wat te warm voor een "normale" Oktober maar als we meer van dit soort temperaturen krijgen kan Oktober wel eens een vrije val naar beneden gaan maken al lijkt mij een plek in de top vijf van koudste oktobers niet echt haalbaar met de huidige verwachtingen.
source:www.knmi.nl
| Gewijzigd: 13 oktober 2013, 16:08 uur, door Callie-P