Ik geloof dat je wel wat gehad hebt, hier net de regenmeter bekeken, of enorme verdamping of er is hier nog geen millimeter gevallen, het zand wat nog even een aangenaam zonnetje meegepikt heeft is alweer gewoon droog in ieder geval.
| Gewijzigd: 6 september 2013, 18:46 uur, door Marga
Het regent, de zon schijnt en het onweert!!! Wat wil een mens nog meer.......... | Gewijzigd: 6 september 2013, 19:55 uur, door alien
Eerste bui maar paar donders van gehoord, 2e bui trok mooi langs, met soms constant gerommel en een mooie wolken structuur, zal me niet verbazen als deze bui voor enige schade heeft gezorgd in Deutsland.
Regionale omroep L1 heeft voor de komende 3dagen onweer gemeld, hopen dat er wat van komt
WIND:
HiRLAM wordt aangehouden. Bij de buien in het (noord-) oosten mogelijk windstoten tot 25 knopen.
BEWOLKING:
Frontale bewolking op SC-niveau, wel wat flarden ST bij het koufront boven zee. In de frontale bewolking is de opbouw potentieel onstabiel vanaf ongeveer 6000 voet (zie progtemps Hirlam/Harmonie). Ten oosten van het front in de middag CB's. Toppen tot FL350, FL400. In de nacht naar zondag over het oosten frontale bewolking, met daarbij kans op stratus. Zowel Hirlam als Harmonie laten dit zien.
NEERSLAG:
In de frontale zone (buiige) regen, ten oosten van het front in de middag buien. Hierbij is er een kans op onweer. Index en ook Harmonie geven een duidelijke indicatie. In het front geen onweer. Harmonie is in de nieuwe run iets westelijker, terwijl Hirlam het allemaal wat oostelijker heeft ten opzichte van de vorige run. De echte buien blijven in Hirlam nu ten oosten van ons land, terwijl Harmonie een lijn laat ontstaan van Ameland naar Twente. Actueel zit niet een model er echt goed op. Ook voor zondag zijn de nieuwe runs anders dan de vorige. Zowel Harmonie, Hirlam als EC geven neerslag voor de nacht naar zondag op een nieuwe golf, voor zondag overdag vooral voor het oosten nog neerslag.
ZICHT:
In het oosten nog mist, in het noordoosten zeer dicht. Dankzij de overtrekkende bewolking wordt deze minder dicht, in de ochtend verdwijnend. In de intensieve neerslag matige zichten. Harmonie geeft voor komende nacht een mistsignaal in het zuidwesten (opklaringen). Dit bevindt zich achter het koufront en heeft weinig neerslag gehad. Als er iets ontstaat, zullen dit ondiepe mistbanken zijn.
TEMPERATUUR:
Vannacht Tn rond 14 graden, morgen overdag Tx ongeveer tussen 18 en 22 graden, laagste temperaturen in de neerslag. In de nacht naar zondag Tn vergelijkbaar, zondag overdag een fractie frisser.
Bron; KNMI
Dat zou mooi zijn, eindelijk weer eens onweer!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Maar goed ook, want heb nu dorpsfeest namelijk. Maar de regen weerhoud me er niet van om thuis te blijven, bij onweer word het een heel ander verhaal, dus ben benieuwd wat er vanavond nog komen gaat.... afwachten maar weer.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Ik verwacht niks vanuit Frankrijk.
Voorlopig staat er niet echt iets bijzonders op diverse radars.
Ik heb net gekeken op noodweer.be die geeft ook geen nieuws.
Dus mocht er iets komen, dan is dat dus echt zomaar uit het niets.
Ik verwacht niks vanuit Frankrijk.
Voorlopig staat er niet echt iets bijzonders op diverse radars.
Ik heb net gekeken op noodweer.be die geeft ook geen nieuws. Vigilance meteo heeft wat meer spaning maar dat trekt nu pal noord en zou daarmee voor het grootste deel nederland hooguit schampen. En met een treksnalheid van 30-40 km/u wordt dat ontbijtwerk en kan alles weer anders zijn. Wat er ook gaat komen, ik zou er niet voor wakker blijven...