Tzal toch op veel plaatsen redlijk drassig gaan worden. Bericht van overstromingsvoorspeller: Woensdag 6 november
Door de neerslag van de voorbije dagen komen hier en daar beperkte overstromingen van akkers en weilanden voor. Vandaag en de komende dagen blijft het regenen, met meer niet-kritieke overstromingen tot gevolg. Er worden geen kritieke overstromingen voorspeld.
eindigen in de lijst van natste herfst.we zitten nu al binnen de top 5 Nog een geluk dat we een droge zomer hadden. Niet dat er nog een neerslagtekort zou zijn, verre van dat, maar mijn stellige indruk is dat de sloten hier die zowel regenwater als kwelwater uit Belgie krijgen minder hoog staan dan je met alle regen zou kunnen verwachten, ze staan eigenlijk min of meer op normaal novemberniveau
Van 07/11 13u tot 08/11 11u : Donderdag trekt een actief koufront heel langzaam over ons land vanaf de kust, met in het westen en het centrum tussen 10 en 15 l/m² regen. In de late namiddag of bij het begin van de avond bereikt deze regenzone ook het zuidoosten van het land en daar blijft ze slepen tot vrijdagvoormiddag. Daardoor kan er van donderdagavond tot vrijdagvoormiddag vooral in de provincies Luik, Namen en Luxemburg zo'n 20 à 30 l/m² regen vallen. Dit kan plaatselijk tot wateroverlast leiden.
Van 07/11 13u tot 08/11 11u : Donderdag trekt een actief koufront heel langzaam over ons land vanaf de kust, met in het westen en het centrum tussen 10 en 15 l/m² regen. In de late namiddag of bij het begin van de avond bereikt deze regenzone ook het zuidoosten van het land en daar blijft ze slepen tot vrijdagvoormiddag. Daardoor kan er van donderdagavond tot vrijdagvoormiddag vooral in de provincies Luik, Namen en Luxemburg zo'n 20 à 30 l/m² regen vallen. Dit kan plaatselijk tot wateroverlast leiden.
En ondertussen aan de andere kant van de wereld..... MAX SUSTAINED WINDS - 165 KT, GUSTS 200 KT Monster Typhoon Hiayan/Wilma
12.6 mm zie ik staan op Weerplaza.
Ik krijg maar geen plaatjes geupload via mijn mobiel. Er komt steeds een melding dat de afbeelding te groot is terwijl dezelfde afbeelding via de pc wel geupload kan worden.
laat ik eens een rijtje maken
-extreme lange kou in nl tot aan begin jun
-extreme mooie zomer
-extreme warme oktober maand
-extreme storm hier in grote delen van friesland 11bf /wadden 12 bf!
-extreme natte oktober
-de windhoor bij wijk bij duurstede mag de naam tornado dragen ...tornado in NL!! zeldzaam
en nu buitenland
met die extremen..ik vraag me af wat is er aan de hand !!! wat staat er nog allemaal op het programma pffff
hebben hier in noord nederland ,niet zoveel gehad als midden en zuiden .
regio gebonden ,straks in de winter krijgen wij misschien eens meer sneeuw,, en niet weer als vorig jaar en dat jaartje ervoor
zuiden en midden ,veel heel veel sneeuw en noorden amper ,tot niets
Welke moet ik nu raadplegen voor de zekerste info?Wat zie jij dan op de buienradar van europa wat jij graag op de nederlandse wil zien dan...wil je weten of er neerslag komt..of er onweer op zit...beetje meer info graag
Beeld nl wat lichte buien
Beeld europa buien die langzaam aan de nederlandse en belgische kust aan gaan doen komende uren
| Gewijzigd: 9 november 2013, 12:05 uur, door Tatanka
Welke moet ik nu raadplegen voor de zekerste info?Wat zie jij dan op de buienradar van europa wat jij graag op de nederlandse wil zien dan...wil je weten of er neerslag komt..of er onweer op zit...beetje meer info graag
Beeld nl wat lichte buien
Beeld europa buien die langzaam aan de nederlandse en belgische kust aan gaan doen komende uren
wil niks perse zien, wil gewoon weten hoe het met de neerslag is die komen gaat, daarin toont de europese een ander beeld voor 2 uur vooruit dan de nederlandse.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Welke moet ik nu raadplegen voor de zekerste info? wil niks perse zien, wil gewoon weten hoe het met de neerslag is die komen gaat, daarin toont de europese een ander beeld voor 2 uur vooruit dan de nederlandse.Ja maar das simpel omdat die neerslag nog niet binnen bereik van de nederlandse radar is daarom zijn 2 uurs vooruit...3uurs vooruit 24 uurs etc etc ook nooit echt betrouwbaar.daar hij van die neerslag nog geen vooruitzicht kan maken.
Op de nederlandse radar hanteer ik alijd...What you see is what you get..
| Gewijzigd: 9 november 2013, 12:25 uur, door Tatanka