Toch indrukwekkend.....
komen er vast meer ,aankomende week
denk zelf dat er volgende week woensdag 6 nov of vrijdag 8 nov. weer een dikke storm/orkaan kracht te verwachten is voor onze regionen
raar gevoel ,met al die mooie sateliet beeldjes te bekijken .
komen er vast meer ,aankomende week
denk zelf dat er volgende week woensdag 6 nov of vrijdag 8 nov. weer een dikke storm/orkaan kracht te verwachten is voor onze regionen
raar gevoel ,met al die mooie sateliet beeldjes te bekijken .
Kun je dit onderbouwen..... kaartjes.... uitleg ?
puur gevoel,en kijken op weerkaarten hoe het op de oceaanen verloopt met storm en windvelden
ben geen kaarten zetter op o,o .gewoon mee genieter van weersvoorspellingen
en af en toe ,reactie,s of mijn idee over weer even kwijt .
| Gewijzigd: 1 november 2013, 22:50 uur, door Debbieke
ben geen kaarten zetter op o,o .gewoon mee genieter van weersvoorspellingen
en af en toe ,reactie,s of mijn idee over weer even kwijt .Soms zegt een gevoel meer dan 1000 kaarten.
Maarja leg het iemand anders maar eens uit, dat lukt nooit.
Maar altijd tof als je gevoel dan gelijk krijgt.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Further downstream, a forerunning frontal wave crosses BeNeLux and Northern Germany but gets dampened by a lack of forcing. Leftover patches of (elevated) CAPE near its crest might allow isolated thunderstorms in the 06 to 12 UTC time frame. However, their northward displacement from the stronger kinematics of the warm sector should preclude any severe weather.
Het is nog steeds herfst, zowel meteorologogisch als astronomisch.
Het is alsof de eerste kerstversieringverkoop in de winkels meteen de winterdiscussie oproept. Was van de week bij de makro en er was haast niet door te komen, zoveel pallets met kerstpakketten in de gangpaden.
Vanmiddag het terras zowel thuis als op het wekr opgeruimd. Kaarten mogen wat anders aangeven maar vanwege de terrasopruiming zul je natuurlijk zien dat we vanaf vrijdag weer drie weken stralend nazomerweer met temperaturen rond de 15-18 graden gaan krijgen.
Het is nog steeds herfst, zowel meteorologogisch als astronomisch.
Het is alsof de eerste kerstversieringverkoop in de winkels meteen de winterdiscussie oproept. Was van de week bij de makro en er was haast niet door te komen, zoveel pallets met kerstpakketten in de gangpaden.
Vanmiddag het terras zowel thuis als op het wekr opgeruimd. Kaarten mogen wat anders aangeven maar vanwege de terrasopruiming zul je natuurlijk zien dat we vanaf vrijdag weer drie weken stralend nazomerweer met temperaturen rond de 15-18 graden gaan krijgen.
Ik neem aan dat je dit onderbouwd weer kunt geven
Volgende week lijkt een Hogedruk gebied de overhand te krijgen
Pluim geeft na 12 dagen een daling aan in temperatuur
Erg nat blijft het
Jazeker. Zoals ik al zei, ik heb het terras leeg gemaakt.. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat al die herfstige kaartbesprekingen in dit draadje thuishoren.
Winterdiscussies zijn aardig maar we hebben nog ene kleine maand meterologische herfst, en de meteorologische winter mar dan al op1 december starten, echte winter laat in de regel op zich wachten tot na kerst. Kortom, alle reden al die kaarten in dit topic te bespreken.
Dat gezegd hebbende, ik waardeer je bezoek aan dit draadje over dit mooie seizoen, met al zijn kleurenpracht en onstuimigheid zeer...
| Gewijzigd: 5 november 2013, 20:44 uur, door jcroon
Jazeker. Zoals ik al zei, ik heb het terras leeg gemaakt.. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat al die herfstige kaartbesprekingen in dit draadje thuishoren.
Winterdiscussies zijn aardig maar we hebben nog ene kleine maand meterologische herfst, en de meteorologische winter mar dan al op1 december starten, echte winter laat in de regel op zich wachten tot na kerst. Kortom, alle reden al die kaarten in dit topic te bespreken.
Dat gezegd hebbende, ik waardeer je bezoek aan dit draadje over dit mooie seizoen, met al zijn kleurenpracht en onstuimigheid zeer...
Nou ik zal het een beetje onderbouwen....12 november 15 graden
Nou ik zal het een beetje onderbouwen....12 november 15 graden
Je wordt bedankt, kan ik alles weer uit de schuur halen...
Joepie.
Hee, het lijkt wel .... droog ....
Ja dit is echt bagger weer. Hele dag regen
Ja dit is echt bagger weer. Hele dag regenHier toch de hele ochtend droog en nu miezert het een beetje. Herfstig is een mooie omschrijving. En dat blijft nog wel even zo als ik de posten in "het andere topic" mag geloven.