Aan de andere kant, het kan nooit zo nat zijn als de 13e en toen had ik een feest.
En het gekke is, een verregend feest is heel vaak een gezelliger feest. Ligt natuurlijk aan de bezoekers maar dat beetje tegenslag van nattigheid heeft een groot gevolg (in positeve zin) voor het gevoel van saamhorigheid, laten we er samen toch wat van maken.
Bij barbeques heb je dat helemaal...
Het weerbeeld voor het weekend lijkt onstuimig. Er komt ten zuidwesten van Ierland een nieuwe stormdepressie tot ontwikkeling. Deze depressie komt zaterdagmiddag boven Ierland te liggen en ligt in de nacht waarschijnlijk al op de westkust van Engeland. Vervolgens lijkt deze depressie zondagmiddag al bij noord Denemarken te liggen. Opnieuw is het een snelle stormdepressie, met zoals het nu staat een stormveld van kracht 10 of 11. Het is afwachten wat wij daarvan meekrijgen. Storm of zware storm behoort het komende weekend voor de kustgebieden en kustprovincies tot de mogelijkheden.
We zien wel vaker dat binnen een of anderhalve week na een fikse storm er een nieuwe storm volgt. Ik hou de ontwikkelingen rond deze depressie nauwlettend in het oog.
http://www.pietsweer.nl/2013/weekend-stormkansen/
Klopt dit?
Het weerbeeld voor het weekend lijkt onstuimig. Er komt ten zuidwesten van Ierland een nieuwe stormdepressie tot ontwikkeling. Deze depressie komt zaterdagmiddag boven Ierland te liggen en ligt in de nacht waarschijnlijk al op de westkust van Engeland.
Vervolgens lijkt deze depressie zondagmiddag al bij noord Denemarken te liggen
. Opnieuw is het een snelle stormdepressie, met zoals het nu staat een stormveld van kracht 10 of 11. Het is afwachten wat wij daarvan meekrijgen. Storm of zware storm behoort het komende weekend voor de kustgebieden en kustprovincies tot de mogelijkheden.
We zien wel vaker dat binnen een of anderhalve week na een fikse storm er een nieuwe storm volgt. Ik hou de ontwikkelingen rond deze depressie nauwlettend in het oog.
http://www.pietsweer.nl/2013/weekend-stormkansen/
Klopt dit?
Aanvulling gemaakt....hangt af hoe de kern komt te liggen....waaien zal het zeker...
| Gewijzigd: 31 oktober 2013, 19:52 uur, door Frans24
Vorwarnung vor Sturm/Orkan,
Warnstufe Orange möglich
gültig von: Freitag, 1. November 2013, 23:00 Uhr
gültig bis: Samstag, 2. November 2013, 13:00 Uhr
gültig für: alle Höhenstufen
frischer Südwestwind, Sturmböen 75, vereinzelt auch Sturmböen über 85 km/h möglich
Spijtig ( of gelukkig , zo je wil ) dat het sterkste windveld onder de benelux komt te liggen, maar goed, is nog ver weg .
Spijtig ( of gelukkig , zo je wil ) dat het sterkste windveld onder de benelux komt te liggen, maar goed, is nog ver weg .oeps, sorry, zie het nu pas dat je zaterdag bedoelt, ik dacht dat je dinsdag aan het bespreken was, wat dom van me meer dan 80 km/h moeten we toch niet verwachten zaterdag, denk ik, tenzij er een verrassing in de maak is
Spijtig ( of gelukkig , zo je wil ) dat het sterkste windveld onder de benelux komt te liggen, maar goed, is nog ver weg .oeps, sorry, zie het nu pas dat je zaterdag bedoelt, ik dacht dat je dinsdag aan het bespreken was, wat dom van me meer dan 80 km/h moeten we toch niet verwachten zaterdag, denk ik, tenzij er een verrassing in de maak is
@ Frans, ik denk dat je de legende verkeerd hebt bekeken. Er staat 2 keer blauw en het blauw dat jij omcirkeld hebt is het windstille blauw als ik me niet vergis:-) Kijk maar naar de isobaren...
@ Frans, ik denk dat je de legende verkeerd hebt bekeken. Er staat 2 keer blauw en het blauw dat jij omcirkeld hebt is het windstille blauw als ik me niet vergis:-) Kijk maar naar de isobaren...
Heb ik niet omcirkeld....alleen pijl bijgezet.... is gewoon kerntje
moin moin frans
voor wanneer geeft de DWD waarschuwing
Volgens DWD hier de gehele uitleg http://www.dwd.de/tagesthema