Ja je hebt gelijk, vorig jaar zijn we veel eerder begonnen. Mede omdat ondergetekende nogal aanwezig was en eigenlijk stiekum iedereen toch wel weer op extremen zit te wachten. ( en dan bedoel ik geen warmte )
Tja winter 2013/14, bij de eerste beste google vind je al het e.e.a over de "te verwachten" winter. Volgens sommige gaat de winter in iedergeval koud worden danwel kouder dan normaal. Ik geloof dat zelfs P.P. al een uitspraak heeft gedaan over de winter.
Natuurlijk mag onze grote vriend Bastardi ook niet ontbreken want ook hij verwacht dat de winter kouder gaat worden dan normaal.
Maar goed.. lange termijn ( lees seizoens-voorspellingen) en dat zeker voor die speldenknop Nederland/Belgie blijft een wilde gok.
Ik geloof best dat er mogelijke trends te zien zijn die misschien landen als Duitsland zullen raken of de UK, maar hoe vaak hebben wij als het "Lage Landen hoekje" van Europa al niet jaloers gekeken naar onze oosterburen die inderdaad die ijskoude winter kregen die men in september al verwachte.
Ik vrees dat wij ons zullen moeten behelpen ook deze winter weer met het wispelturige model van GFS of EC. En we zullen zeker wel winter krijgen maar of we de winter van de eeuw krijgen.. dat vertel ik in maart wel
Hier wat leesvoer om warm/koud te lopen.
http://notrickszone.com/2013/09/26/bastardis-jungs-initial-winter-speculation-morphs-into-a-killer-2014-winter-forecast-fear-spreads-across-europe/
ik ga de komende maand mij weer wat inlezen en zal weer het e.e.a gaan posten dus het wintertopic zal wel een keer gaan komen gok ik zo
ow om even te stoken in het winterverwachtingsvuurtje ik heb al heel erg vroeg dit jaar de ganzen in een V naar het zuiden zien vertrekken en mijn dag-lelie in de tuin was nog nooit zo vroeg uitgebloeid.. maar goed dat zegt allemaal niets maar is wel leuk | Gewijzigd: 2 oktober 2013, 21:38 uur, door Callie-P
Mijn bron verwacht een afwissende koude en warme periode. Niet zo vreemd natuurlijk in dit land, maar met koud wordt heel koud bedoeld en met warm heel warm. Maar mijn bron gaat niet verder dan komende weken tot half november met een wekelijkse update.
Bron: mij bekend
Ja je hebt gelijk, vorig jaar zijn we veel eerder begonnen. Mede omdat ondergetekende nogal aanwezig was en eigenlijk stiekum iedereen toch wel weer op extremen zit te wachten. ( en dan bedoel ik geen warmte )
Tja winter 2013/14, bij de eerste beste google vind je al het e.e.a over de "te verwachten" winter. Volgens sommige gaat de winter in iedergeval koud worden danwel kouder dan normaal. Ik geloof dat zelfs P.P. al een uitspraak heeft gedaan over de winter.
Natuurlijk mag onze grote vriend Bastardi ook niet ontbreken want ook hij verwacht dat de winter kouder gaat worden dan normaal.
Ja maar, verwachten die heren niet ieder jaar een "koudere winter dan normaal"?
Als je dta maar lang genoeg volhoudt kom je vanzelf wel op een LT verwcahting die je op e CV kunt zetten. Wel stug volhouden want als je zegt "nu gaat het warmer worden"zul je zien dat dat net de koudere winter wordt.
Opvallend is als w ehet toch over beesten hebben, ik het hele voorjaar en zomer geen mol gezien heb. Nu komen ze weer.
Mijn bron verwacht een afwissende koude en warme periode. Niet zo vreemd natuurlijk in dit land, maar met koud wordt heel koud bedoeld en met warm heel warm. Maar mijn bron gaat niet verder dan komende weken tot half november met een wekelijkse update.
Bron: mij bekend
Hey Ben:)
Ja ja die bron van jou is de kraan van je wasbak waar wel eens warm dan wel koud water uit komt
maare op naar de winter zeg ik !
Bron: mij bekend Hey Ben:)
Ja ja die bron van jou is de kraan van je wasbak waar wel eens warm dan wel koud water uit komt
maare op naar de winter zeg ik ! Ja lach maar. Ook mijn slootkroosvooruitzichten geven aan dat het afwisselend heel warm en heel koud wordt de komende weken.
Geef mij maar kou met lekker de zon erbij.
Hier is er zo goed als nooit zon als het koud is Dan is het net bewolkt of mistig, niet voor niets dat veel mensen depressief worden in de winter.
| Gewijzigd: 3 oktober 2013, 12:15 uur, door WimBaens
Estofex behoorlijk positief met 50% kans op onweer en level 1 voor een deel van Nederland - België (windhozen)Niet voor één dag, maar wel hier:http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37688/onweerskansen-algemeen-seizoen-2013/408869/#message408873
Ach, een pluim zit er op midden en lange termijn wel eens meer heel ver naast. Kijk maar eens terug op eind sept en begin okt 2011.
De pluim van 23 sept 2011 en daaroverheen de uitkomst geprojecteerd. Op 29 sept werd het in De Bilt boven de 25 graden, evenals op 1 en 2 oktober 2011 (bovenste rode lijn). Dat was pas een nazomer!
| Gewijzigd: 3 oktober 2013, 13:07 uur, door Ben47
EDIT 16:30u: Westdorpe heeft ook de 20 graden bereikt en Vlissingen meldt de eerste (lichte) regen.
| Gewijzigd: 3 oktober 2013, 16:51 uur, door Ben47
Gisteren en vandaag hebben we een beetje nazomer, wat ook heel normaal is in de herfst. Het kan ook gaan vriezen, enz enz.