Tja, dan zou je mogen concluderen dat winter een on-nederlands verschijnsel is.
| Gewijzigd: 8 september 2013, 18:51 uur, door Marga
Hoewel ik geloof dat 'komend jaar herfstweer met af en toe winterse en zomerse omstandigheden' meer in de buurt komt.
Intussen schijnt hier de zon en is het 17,1 graden. Mooi weertje om de winteraconieten te gaan planten die dan bij sneeuw hun gele bloemkopjes gaan laten zien!
EDIT 13:09u: Zit ik op m'n hurken de grond wat los te peuteren, krijg ik me toch een herfstachtige bui op m'n kop. Temperatuur gelijk gedaald naar 15,6 graden. | Gewijzigd: 8 september 2013, 13:10 uur, door Ben47
Hoewel ik geloof dat 'komend jaar herfstweer met af en toe winterse en zomerse omstandigheden' meer in de buurt komt.
Dat zou een perfect bericht zijn geweest voor afgelopen jaar, het enige soort weer dat je niet noemt is "lenteweertje"en dat hebben we dan ook niet of nauwelijks (in ieder geval statistisch te erwaarlozen) gehad. Herfst en af en toe winters en ietsje meer zomers hebben we al wel gehad.
De gemiddelde maxima liggen in de zomer vrijwel overal redelijk boven de 20 graden uit.
Het minimum marginaal onder 0.
Hier het voorlopig overzicht van KNMI van gisteren 10u Ned zomer tijd tot vanmorgen 10u
| Gewijzigd: 8 september 2013, 20:27 uur, door Ben47
Hier het voorlopig overzicht van KNMI van gisteren 10u Ned zomer tijd tot vanmorgen 10u
Gisteren werd een paar keer dat weerplaza neerslagsomkaartje getoond. Ik zou daar maar niet al teveel op vertrouwen, gisteren lag het 4 mm lijntje boven mijn huis en had ik amper2 mm, (wat ook op het KNMI-kaartje staat , dat bovendien over 24 uur heeft gemeten in plaats van de wat beperktere duur van het weerplaza kaartje) vandaag een veelvoud van de 2.1 die er nu staat. (en wat er voor middernacht gevallen is was hier verwaarloosbaar)
WIND:
Hirlam wordt vooralsnog aangehouden met dien verstande dat de kleine 9 bft voor morgenavond nabij onze westkust (nog?) niet gehonoreerd wordt. Er zijn nog teveel onzekerheden wat betreft koers van dit laag en de uiteindelijke sterkte van het windveld om deze run vanaf morgenavond deterministisch te gebruiken. Bij dit windveld laat het model uiteraard ook uitschieters zien die dan in de westelijke kustgebieden richting de 90-100 km/uur kunnen gaan. Al met al een potentieel gevaarlijke situatie dus. Glameps geeft nog geen extra informatie omdat dit nog buiten de termijn valt. PEPS komt met een relatief smalle strook op de westkust waar de kans zo'n 60% is op een 7 bft. Kans op windstoten meer dan 90 km/uur komen voor de westkust (nog?) niet boven de 30%.
Bron: KNMI
Windverwachting Hirlam van 16:00 tot 01:00 NL tijd
Neerslagverwachting 16:00 tot 01:00 NL tijd
Kaarten: Weer.nl | Gewijzigd: 9 september 2013, 14:46 uur, door Ries
GFS van morgenochtend 08:00 tot 05:00 NL tijd.
Kaarten: Wetteronline
uh ja.. dan ben je zeker vergeten dat wij een mislukt voorjaar hadden?? niets charmants aan..
ruim 6 maanden te koud voor tijd van t jaar.. niets van charme..pas zomeren in de 2 e helft van de 3 maanden zomer seizoen..
4 uur me bed uit. van late najaar tot vroege voorjaar... varen gaat niet door....voor ... me nest uitgekomen.
je hebt zeker ene kantoorbaan of zo...lekker de kachel aan..dus niet elk jaargetijden heb veel charmen hier bij mij....
Edit Sanwa: Zullen we het gewoon over het (on)weer hebben. Iedereen heeft een eigen weerbeleving. | Gewijzigd: 9 september 2013, 19:34 uur, door Sanwa
Edit Sanwa: Zullen we het gewoon over het (on)weer hebben. Iedereen heeft een eigen weerbeleving. Maar voor onweer hebben we het onweersdraadje....
Het is net voorjaar buiten... Voorjaar 2013
Edit Sanwa: Daarom staat on ook tussen haakjes
| Gewijzigd: 9 september 2013, 20:41 uur, door Sanwa
Niveau waarschuwing noodweer rood vanwege zware regenval
geldig van: dinsdag, 10. sep 2013, 06:40 uur
geldig tot: dinsdag, 10. sep 2013, 16:00 uur
dinsdag morgen en voormiddag moet verspreid rekening gehouden worden met krachtige regen. Hierbij ontstaan er neerslaghoeveelheden tussen 35 en 50 l/m² in 8-10 uur, plaatselijk zelfs meer. dinsdag middag en namiddag vermindert regen.
Op 10.09.2013 om 06:15 uur werd er een noodweer van het niveau rood geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Midden-Drenthe bevindt. Het is vrijwel volledig plaatselijk. Er is lokaal gevaar op hagel, zware regenval en stormvlagen. Opgelet, groot gevaar op overstroming! Tot nu toe werden er geen bliksemflitsen geregistreerd. De volgende plaatsen zijn bovendien door het noodweer getroffen: Hoogeveen.
Bron: Nwc